lördag, november 5

First things first

Sååå, jag upptäckte naturligtvis (helt i linje med hur PÅ TÅ jag känner mig) att 100% av barnens vinterkläder var för små i samma stund som frosten kom. Jag skriver "jag" eftersom det är freaking 28 grader varmt där Gustav är, han hade ingen anledning att leta vinterkläder, OM MAN SÄGER. Fick messa i panik: "Kan det stämma att vi inte har ett enda ytterplagg som passar till barnen den här vintern?" Det kunde det tyvärr. Hoppades in i det sista att han skulle ha något litet undangömt lager med "skor i nästa storlek" eller så här i något hörn, emedan han har det ibland. Men! Sadly no.

Således har jag tillbringat tre timmar i en svettig galleria idag och tvingat mina barn att prova vinterjacka efter vinterjacka, overall efter overall, sko efter sko, och gjort av med ungefär tre miljoner på tråk och bråk. Det gick bra så till vida att vi kom hem med allt vi behövde. Det gick dåligt så till vida att vi också kom hem med känningar av migrän.

Ligger nu bara efter med:

- ta in (delar av) studsmattan för säsongen
- byta däck på bilen
- ta bort tomaterna från balkongen
- åka till tippen med skräp
- tvätta all tvätt
- städa allt städ
- se nya säsongen av "The fall"

Börjar nedifrån och jobbar mig uppåt?

Att jag gör.

3 kommentarer:

Emi Guner sa...

det enda som låter akut är titta på the fall och tvätta. de kan ju dessutom kombineras.
vänta med resten tills gustav kommer hem så kan ni hjälpas åt.

Anonym sa...

Skippa The Falls tredje säsong. Stella är tråkig och inte cool och varje avsnitt är fullt av logiska luckor och helt orealistiska grejer. Fem timmar av mitt liv som jag aldrig får igen. Önskar jag hade kvar det glimrande minnet av genisäsongerna 1 och 2.

Fissfass sa...

Denna igenkänning! Försökte igår trycka på det stora barnet ett par vinterkängor som jag sedermera insåg är så små så de passar på det lilla barnet. Det är 2,5 år mellan dem. Panikåkte sedan till skoaffär och skulle köpa nya kängor till stora barnet. Siktade på att leta efter stl 29. Började mäta och insåg att hon tydligen skulle ha stl 32. Om att känna sig PÅ TÅ? Eh. Ja, Nej. Inte så mycket.