lördag, oktober 15

En tjurskalle slipar på

Hej från en person med nyslipade golv i kök och hall.

AH!

Tillfredsställelsen.

Tretton timmar. Skämtar inte ens - tretton timmar har jag pysslat med dessa golv idag. Slipat. Slipat igen. Slipat igen och igen och igen. Slipat kanter. Slipat hörn. Slipat all of the above en extra gång. Och en gång till. Dammsugit. Hårdvaxoljat. Gått och lagt mig. Om golven inte är fina imorgon när jag går ner och tittar på dem i dagsljus kommer jag lägga mig ner i fosterställning och SKRIKA UT EN SERIE AVGRUNDSVRÅL, men så blir det inte. Hoppas jag. 

HÖR DU DET, GOLVET?!? 

Lyd.

Gustav säger att det är för att jag är 1. Otålig och 2. Tjurskallig och 3. Estetisk lagd som gör att jag kan tänka mig att slipa golv i 13 timmar en lördag. Fast egentligen sa han inte "estetiskt lagd", han sa "perfektionist", men jag blev så sur av det, så nu bytte ut det mot något jag kunde leva med lättare. Det är min blogg. Jag gör vad jag vill. 

Det han menade var i alla fall att jag gillar när mitt öga fastnar på fina saker, och att jag emellanåt blir otålig som en småunge när jag kommit på något som skulle kunna saker i mitt blickfång lite finare, så då kanske jag ringer färgaffären och bara: Paxa slipmaskinen åt mig! Jag kommer och hämtar den om tio minuter! Och tjurskalligheten är det som får mig att slutföra skiten sen när jag väl börjat. Mitt i natten. Med blödande sår på knäna.

Så är det nog.

Och det låter kanske inte som så himla genomsympatiska och roliga egenskaper att gå omkring och dras med, MEN JAG HAR NYSLIPADE GOLV, sa jag det?

AH!

Tillfredsställelsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, du är så välkommen hem till oss med din tjurskallighet och din slipmaskin!

Eva

mor Lena sa...

Du är ju otroligt envis och tjurskallig när det gäller sånt här. Och fint blir det. Du är ju SKETADUKTIG däka!!