tisdag, september 13

ROFL

Har haft en kulturell temakväll här, helt omedvetet. Såg "Bad moms" på bio, satte mig på pendeln, lyssnade på senaste "En varg söker sin pod" SOM OCKSÅ HADE SETT BAD MOMS!!! Som att ha en egen liten filmcirkel på väg hem. Det var myz. Filmen var kass, kanske 1,5 mammahjärtan OBS ATT JAG ANVÄNDER ORDET IRONISKT FÖR DET ÄR MITT HATORD av 5 möjliga. Liv tyckte 2 av 5 i podden, men det tyckte jag var för generöst, den var helt ärligt knappt ens kul. Förutom i scenen där de är och handlar. Då skrattade jag helt orimligt mycket. Det är inte säkert att det beror på att scenen är rolig dock, det kan också vara jag som har löjlig humor. Avgör själva.

Mina tre största skrattfester i modern tid annars är: 1. Happy Gilmore.

2. Scenen i Bridesmaides där Kristen Wiig demonstrativt kör förbi polisen och försöker få hans uppmärksamhet genom att låtsasdricka sprit ur en flaska.

och 3. Scenen i This is 40 när Paul Rudd är nåt så jävulskt politiskt inkorrekt och härmar den österländska läkarens brytning.


I icke modern tid var min största skrattfest Ensam hemma två, i scenen där ungen ligger på taket och slänger tegelsten på tegelsten i huvudet på inbrottstjuven.


SÅ ATT.

Ni behöver väl inte lita på mitt omdöme någonsin igen.

Inga kommentarer: