fredag, september 16

"Och så bor vi i ett gammalt rangligt hus, som luktar ruttna äpplen"

Min unge har haft sitt livs första läxa i skolan den här veckan. Matteuppgifter som skulle göras digitalt på datorn. Vi gick ut hårt genom att glömma läxan totalt, komma på den precis innan vi skulle gå till skolan i morse, stressskrika på varann i köket, kasta oss över datorn, instruera barnet att "räkna skitsnabbt!!!" och när han började gnälla efter typ 120 mattetal på sju minuter snäsa "så här är det att ha läxor, sluta gnäll, RÄKNA!!!". Nu är den läxan loggad som "utförd" klockan 07.59, vilket i runda slängar är 13 minuter innan det ringer in på skolan. En vild gissning är att mitt barn kanske redan hatar läxor.

Aja.

Man lever och lär och glömmer det mesta.

Igår var samma unge hos skolläkaren och talade om att han "bara får sylt till frukost. Alltså på mackan? Förutom på helgen, då får jag nutella och sylt. Och så får jag titta på youtube i flera timmar."

KÄMPA, BJÄRBO/EDMANS!

8 kommentarer:

Johanna sa...

Haha!

Åsa sa...

Hehe tur att min son inte pratar än!

Lisa Boland sa...

Tack för ett underbart skratta-tills-jag-gråter-skratt till frukosten!

Tantaugusta sa...

Obetalbart!

sara Dahlin van wees sa...

Hahaha!! Bästa bloggen. Bästa Bjärbo!

Elin sa...

Ha,ha!!!

Elin sa...

Ha,ha!!!

Monnah sa...

Min kloka kollega brukade inleda varje föräldramöte med ny klass så här: "om ni tror på hälften av vad era ungar säger om oss i skolan så ska jag tro på hälften av det jag hör dem säga om er". :D Vardagen är stundom klurig att bolla. Jag hoppas att er nästa frukost blir lite mer rofylld!