tisdag, september 20

Året med Millennium

Alltså, har ni sett K Special om David Lagercrantz och släppet av den fjärde Millenniumboken? Känner ren och skär ångest och får flyktkänslor i hela kroppen av att se den. Käre nån. Han måste åka ut i skogen, den där David! Sätta sig och stirra på en horisont! Odla sina krukväxter! Nåt! Så förstummad över hur han ens orkar närma sig en dator för att skriva efter det här året. Plus: Så väldigt intressant att få se känslorna all over the place, när han sitter och blundar i taxin på väg till presskonferensen och vill skita i allt, när han gråter ömsom av panik, ömsom av trötthet, ömsom av lättnad, när han känner hybris framför datorn, när han får se omslaget på boken första gången och gömmer ansiktet i händerna. Alltså, HERREGUD, stressen bakom det där boksläppet. Orkar knappt ens tänka på't.

9 kommentarer:

/nina sa...

Åh! Jag såg honom på Vi:s litteraturkryssning. Gaah säger jag bara. Självupptagen posör. Fick otroligt dåliga vibbar. Osympatisk, liksom. Vissa människor unnar man framgången, typ. Men inte som han framstod.

Lisa sa...

Intressant! Känner exakt motsatt känsla efter att ha sett dokumentären.

Ann-Charlotte sa...

Heeelt sjukt och oerhört fascinerande. Vilken cirkus! Och alla känslor på en och samma gång.

cruella sa...

Vidöppen och skyddslös, more like. Sedan är ju en människa sällan renodlad. Posörer finns det gott om. Men allt behöver ju inte vara falskt för det.

Lotta K sa...

Intressant. Gillade hans sommarprogram.

Evalito P sa...

Hejsan och förlåt, men jag måste fråga om en maträtt. I er bok "Mera vego" finns vårrullar och jag undrar om de inte ska in i ugnen eller stekas? Säkert en jättedum fråga. Men jag är inte duktig på det här med mat.

Lisa sa...

Hej Evalito! Det är inte alls någon dum fråga! De färska vårrullarna ska faktiskt inte tillagas i ugn eller på spis alls, man äter dem sådär, kalla och "råa". Första gången jag smakade tyckte jag det var skitkonstigt, men sen dess har de seglat upp och blivit en av mina favoriträtter. Vi gjorde en liten videosnutt om färska vårrullar i våras, där vi visar hur man viker dem och hanterar dem. Den är tre minuter lång - kanske kan vara värt att kolla på som inspiration? Här! https://www.youtube.com/watch?v=0903JUTyEs0

Lycka till!

Lotta K sa...

Update: Har tittat nu. Tack för tipset! Gillade jättemycket. Jag tycker inte han poserar, jag tycker han har nerverna utanpå kroppen, på ett rätt charmigt sätt.

Anonym sa...

Tror att posörer ofta vill hålla
en viss distans till sitt privata jag
för att orka med sig själv i vissa
sammanhang.

Tyckte han verkade lite skör som
person vilket tydligen också var
ett släktdrag.

Intressant program.