fredag, augusti 19

*viftar med flagga*

Hej och välkommen till sportbloggen.

Speciellt ändå att följa ett OS via freaking radiosporten på grund av ORKA HÅLLA PÅ ATT TECKNA SKITDYRA JÄDRA SPORTTEVEKANALER HELA TIDEN, vad f-n hände med att vanlig hederlig teve naturligtvis hade alla OS-sändningar?!? Det är märkligt att det inte rasas mer över det här, tycker jag. När det nu rasas över precis allt annat, menar jag.

Ja, ja, 2016 är mitt radioår, jag har till och med börjat vakna till (klock)radio, det är mysigt. Häromdagen lyssnade jag på två timmar golf. Det var eventuellt det långsammaste jag lyssnat på i hela mitt liv. "Hål femton, alltså." - paus - "Han går ut mot bollen." - paus - "Nu sätter han sig på huk." - paus - "Han tittar på bollen." - paus - "Han tänker." - paus - "Han vrider på huvudet mot sin caddie." - paus - "Och så reser han på sig igen." Etc, etc, etc, och då hade det gått typ en kvart. Ändå märkligt nog sjukt spännande?!?

Fotbollssnacket nu däremot, snabbare än ljuset, får kämpa som ett litet djur här för att hinna hänga med. Det enklaste för alla radiosportslyssnare hade ju helt klart varit om båda lagen kunnat tänka sig att spela i slow motion, meeeeen, verkar inte aktuellt? Vänjer mig väl kanske snart.

JALLAFALL: HEJA SVERIGE!

Vilken valör det än blir på medaljen är ju dessa fotbollsladies så jädra mäktiga att man blir lipfärdig.

3 kommentarer:

Tornedarling sa...

Agree! Men så himla spännande!

Anna sa...

Igår lyssnade jag på hästhoppning på radion. Mycket underhållande! Inte minst kommentatorn som gillade metaforer och blommiga beskrivningar. T ex inför omhoppningen: "Nu har de nått sina drömmars mål och står på randen till lyckans land."
Osv.

Robert W sa...

Numera är rasandet förbehållet dem som har twitter, och många av dessa har nog de där sportkanalerna redan :)