tisdag, augusti 2

Ut på tur, aldrig sur

Hej från en friluftsmänniska (HEHEHE) som har TÄLTAT i skogen mitt ute i ingenstans (Närke) i natt. Det var spännande. Kanske var det 21 år sen jag tältade – i trädgården räknas inte –  sist? Och det var på Hultsfredsfestivalen, så det vet i fan om det räknas heller. Hur som helst så visade det sig att alla mina år i friluftsfrämjandet uppenbarligen fortfarande låg och skvalpade någonstans i bakhuvudet, för jag fick berätta både ditt och datt om stormkök och pinnbröd för resten av min familj och det fick mig att känna mig som ett proffs. Älskar den känslan! Funderar nu allvarligt på att köpa:

- täljkniv
- kåsa
- ny sovsäck

och göra det här till en vana. Rufus funderar i sin tur allvarligt på att bli fågelskådare. Det står mellan det eller spelutvecklare. Lille nörd, how I love him.

Aaaa.

Sen började det i alla fall regna och då HADE VI INGET GODIS, wtf? Men vi hade Bröderna Lejonhjärta, så då läste vi den i tältet och jag grät som en stucken gris en halv sida in, och det tyckte barnen var hilarious.

I natt ska jag sova i en mjuk säng med kudde.

Mmm... mjuk säng. Mmm.... kudde.

Hejhej.

3 kommentarer:

Thy sa...

Äh, jag kom ju precis hem från tältning med mina ättelägg och läste Bröderna Lejonhjärta för dem i vildmarken. Vad originell jag känner mig nu... Men vi hade företås godis med oss.

Lisa sa...

Haha, Thy, JOHÅRÅ, vi är unika, tycker jag vi bestämmer. Unikt smarta som tar med en bok om lägereldarnas och sagornas tid till lägerelden.

Koko sa...

Den boken går ju bara inte att läsa högt. Jag bryter alltid ihop vid "varför ska man behöva dö när man inte ens fyllt tio år"... :´-(