onsdag, augusti 31

Onsdag, 14.20

Och antiklimaxet (så heter det inte va?) som sedan infaller när man bestämt sig för att tacka ja till den där härliga kontorsplatsen man velat ihjäl sig kring, OCH DET KANSKE ÄNDÅ INTE BLIR NÅGOT?!? (Vi är för få.)

Ja, ja, ja.

Idag ska jag intervjua Cornelia Funke. Imorgon ska vi spela in det första avsnittet av Bladen brinner. Snart är det bokmässa. Mitt huvud är ett gytter.

Men vi fixade kräftskiva i en av nästan-kollektivets trädgårdar igår i alla fall, de har ett lusthus, så utomordentligt gulligt. Nytt lifegoal: Ha lusthus. Jag gjorde två pajer på grund av äter inte kräftor. En hade potatis + kantareller + sherrycrèmefraiche i sig. En annan hade salta kex + getostkräm + rostade frön i sig. Båda var på gränsen till +++++ skulle jag ödmjukt vilja påstå, och till det fick man kronärtskocka och rödbetssallad. Klockan halv tio bar vi hem barnen och de tomma pajformarna och somnade.

Nu ska jag testa ljudutrustning. Min mejl har kukat ur.

Hejdå.

5 kommentarer:

Pippigull sa...

finns det möjligen recept på de där underbara pajerna *torkar drägel från mungipan*

Lina sa...

Ja! Recept på salta kex och getost, tack. Hur gott lät inte det!?

Filippa sa...

"Och det antiklimax som sedan infaller" blir det ju här =)

Johanna sa...

Åh, receptet?!

/carina sa...

Åh, Cornelia Funke! Min son vann en gång en träff med henne på ett bibliotek här i Hamburg. Det var en träff tillsammans med cirka 200 barn till, men han var ändå helt salig. En bok fick han dessutom signerad.