torsdag, augusti 25

Livet från den ljusa sidan

Jag vet inte om man ska börja frukta för sitt liv när ens avkomma med hopp i blicken utbrister: "Mamma, om du och pappa dör? Ärver vi era grejer då? Till exempel BÅDA era datorer? Fatta! Två datorer."

Vi får se om han låter oss leva.

Annars då?

Jag är på den här nivån: Var tvungen att blinka bort tårar (!!!) när det trillade in ett krav från biblioteket, "lånetiden har gått ut för nedanstående lån, vänliga hälsningar" i inboxen nyss för att jag inte kunde ta att någon skällde på mig.

SÅ ATT.

Kämpa, Lisa.

4 kommentarer:

Kristin sa...

Här fick jag en gång ett glatt upplysande "Mamma, när du dör, DÅ ska vi skaffa hund!" från dåvarande femåringen. Man tackar..

Susanne sa...

Mitt barn (snart 9)tyckte jag såg lite rutten ut häromdagen :)
Känner igen med bibblan, hur gör man för att inte känna så? Jag bröt ihop i somras när jag fick en p-bot. Hade betalt med app men visade sig att jag missat städdag...

Jennifer sa...

När det är för mycket med allting och jag bara känner mig maktlös och stressad och blir ledsen för allt och inget, då är det 2 saker jag tycker hjälper en del: 1. Meditation. Har aldrig sysslat med det innan, men fick några filer av en kompis och provade. Bara 5-10 minuter med att ligga ner, slappna av i olika kroppsdelar och försöka tänka på det rösten säger åt en att tänka på är faktiskt skönt och gör att jag mår bättre sen! 2. Gå barfota i gräs eller sand (helst åka själv till stranden och sitta med fötterna nerborrade i sanden ett tag.) Definitivt lugnande. Ta hand om dig, försök aktivt slappna av en liten, liten stund fast du inte har tid och tänk på att det förr eller senare blir lugnare igen. Du är bäst! :) Kram från en som känner igen sig.

Koko sa...

Kram! Sådär känns det för mig när jag har pms. Precis all kritik är överväldigande.

Och kom ihåg: bibliotekarier skäller inte på dig, de påminner vänligt om att du ska returnera boken som du missat :-) (Sen när det går till indrivning för att du inte reagerat förr så kan vi ev mumla lite...)