söndag, augusti 21

Har även en liten behållare för alla målarpenslar. Och en för tumstockar.

Så, jag har sorterat skruv idag. Också en himla söndagssyssla. Men vi har städat i källaren, och jag tog mig an pannrummet/verktygsrummet, och där var allt så här: EN STOR HÖG MED BÖS (och under allt ihop ett lager med spilld pellets). Nu är både bös och pellets borta. Alla verktyg fått en plats och spikarna ligger i lådor för spikar, och skruvarna ligger i lådor för skruvar, och borren ligger i storleksordning och det finns ett bord där man kan stå och hamra på grejer och allt känns härligt.

Jag hittade till exempel 100% av allt jag letade efter i vredesmod igår när jag satte upp hyllor i skafferiet! (Var är vattenpasset? HAR VI INGEN SKRUV? Men huuuuur kan alla tumstockar vara försvunna? Etc.) Det var i och för sig ett dygn för sent, men ändå glädjande.

Här är ett faktum: Vi är rätt dåliga på att hålla den där sabla källaren i schack. Det beror på att det enda man vill när saker ska ner dit är att lägga dem överst i trappan och sen sparka ner dem för trappstegen och snabbt stänga dörren till källaren och glömma att den finns pga orka gå ner och sortera grejerna och lägga dem på sin plats med en gång. Gissa vad? Källaren blir mycket snabbt EN STOR HÖG MED BÖS om man gör så.

Testa inte hemma.

Eller gör det för all del, men jag tänker inte komma dit och städa åt er sen, jag har sorterat skruvar från all over the place så det räcker för ett år framöver.

3 kommentarer:

Robert W sa...

Kan du sedan bara fixa lådor för ögonmått och synvinklar också, så blir det perfekt!

VisaLiza sa...

Kan som inte låta bli att le när jag läser din beskrivning av källaren. Känner igen min egen källare i dina ord. Skönt att inte vara ensam om att ha lite kaos. Liza

Jennifer sa...

Så skönt!! Det där är mitt höstprojekt...