fredag, augusti 12

Att köpa eller inte köpa

Igår var jag i Stockholm för första gången sen midsommar och gick förbi butik efter butik efter butik och mina ögon ba ah, den vill jag köpa, och den vill jag köpa, det där behöver jag, och barnen, måste typ ha, nya skor, oh, snygg kofta, den vill jag köpa, och den, och den, och det där, oh, en matta? Jag hatälskar det. Hat på grund av: jag behöver ju inget. Ändå är det som en betingad reflex nu för tiden, är i stan –> måste passa på att köpa grejer. Eh, nä? MÅSTE MY ASS. Sånt slös och slit och släng, bara gör't inte, världen gråter. Älsk på grund av: så löjligt kul med fina grejer, får som en liten kick i hjärnan av köp? Fy fan.

Aja.

Har i alla fall alltid två frikort i detta lilla battle inuti huvudet: Växter och böcker. Köpte: "Feminismens ABC" på grund av så oerhört jädra snygg, ska ha den liggande på soffbordet som ett litet smycke. Köpte also: Hårborste, för min gamla är försvunnen.

Köpte inte: Nån kläd som jag kan dra på mig idag och känna mig sådär härligt ny i.

Är nu stolt och besviken typ samtidigt.

LIVET.

Inga kommentarer: