söndag, juli 3

Semester

Grej som hänt sedan Svante blev tillräckligt stor för att åka framåtvänd i bil: Vi kan köra mer än halvtimmeslånga sträckor utan att oroa oss för kräk. Tåg är fortfarande very risky business, men bil går nästan alltid bra nu, och jädrar i havet, vad det är skönt ändå, speciellt när man kör själv. Nu är vi i Småland hos mamma och pappa. Här (HELT UNIKT!) har Island just åkt ur EM. Det var inte vad jag hoppades på. Ändå kunde jag inte göra något åt det.

Jag ska försöka vara ledig nu i några veckor.

Jag är inte alls säker på att det kommer gå så bra, och det oroar mig lite, men det skadar ju inte att försöka innan man börjar stressa upp sig över att man kommer stressa upp sig på semestern, kanske.

Börjar med: Att somna.

Sen tar vi det därifrån?

4 kommentarer:

Sara: sa...

Åh kan du inte dela med dig av lite tips och råd hur man gör för att inte bli TOKIG som förälder till stackars super-åksjuk avkomma? Härligt att det blivit bättre för Svante nu, men med en ettåring som kräks efter 15 minuter i bilen så känns det sjukt långt tills man får vända på stolskrället... Tack på förhand/Nedkräkt_och_uppgiven83

viktoria Karlsson sa...

Hej Sara! Har ni provat med åksjukeband som finns på apoteket? Håll ut. Det blir bättre. Kram från vicky

Marie Malmström sa...

Även här har vi haft grymt åksjuka barn. Bästa tipset är nog bara att alltid ha flera ombyten med, skaffa flera överdrag till barnstolen och alltid ha vattenflaska och en rulle hushållspapper samt våtservetter i bilen. Och om man ska på långresa, åk på kvällen så att barnet sover. Det var det som fungerade bäst för oss. Och som Vicky skrev, håll ut. För oss vände det strax innan dottern fyllde tre. /Marie

Anonym sa...

SeaBands är helt sjukt bra! Räddade mig när jag var gravid och mådde tokilla för allt, och då menar jag ALLT. Hoppas det blir bättre för er snart! <3