måndag, juli 11

Måndag, semester

Kära dagbok,

jag har varit hos tandläkaren och lagat hål. Det var okej. Jag är fortfarande bedövad. Man kan säga att jag ger uttrycket "ler snett" ett ansikte.

Jag tänkte på detta när jag låg där och dreglade: Herregud vad jag inte kan tandläkarlingo? "Och så behöver jag en bluttan-bla." "Kan du räcka mig bluttan-blä?" "Blöhö-blöhö på blaha-blaha, tack." Och själv ligger man där i stolen och bara: Ok, säger du det, så. I och för sig kanske bra att sakerna inte heter logiska grejer som "den största tången" eller "mastodontborren" eller så, för då hade man väl kutat därifrån?

Det ondaste med att gå till tandläkaren är att ta röntgenbilderna. Herregud, vad jag hatar att bita ihop kring de där grejerna. Eller kring "blahöhö-bling" som de väl typ heter egentligen.

Ja, det var väl det?

Nu ska jag lägga en kvadratmeter brädgolv i ett hål på övervåningen. Sen ska jag åka och leta upp fästingbussen och vaccinera mig.

Man lever life.

1 kommentar:

Lisa sa...

Alltså JAAA! Varför varför varför har de inte rundade kanter på röntgenprylarna? Har munsår i en vecka efteråt.