söndag, juni 19

Sommaren 2016

Det är sommarlov för barnen i det här huset nu, och de ska vara lediga i en evighet. Det ena barnet grät för det igår, för han skulle nästan dö utan sina kompisar om han var tvungen att vara ledig hela jädra tiden. Det andra barnet grät för att sommarlovet en gång kommer ta slut, och han skulle nästan dö om vi lämnade honom på förskolan igen. Yeah, yeah. Det är fan inte lätt att göra alla nöjda samtidigt i en familj. Det är det inte.

Imorgon åker jag själv med barnen till torpet.

Jag vet inte vad vi ska göra där riktigt, men jag tänker att det kommer bli typ: tjafsa om olika grejer, spela kubb, baka kakor, se på fotboll, leta smultron, äta kräm till middag, längta efter internet, få myggbett, vara rädd för möss, kanske bada. Jag har lovat att vi ska åka på lekland. Helst kommer jag vilja gå på loppis. Och sen blir det midsommar, och då kommer det folk.

Idag berättade Rufus att han hade fem idoler i livet. De är allihop youtubers: Ufo, Softis, KimmyPOWER, Fat Toni och Stamsite. Jag fick googla stavningen. Sen hade han frågesport med resten av familjen i en kvart om olika pokémons, och jag fick 1 av 3 rätt, och det var bra försökt, men ändå inte nog, jag måste skärpa mig.

*skärper mig*

De är så stora nu.

Inga kommentarer: