onsdag, juni 8

Skrump

En ganska trist sak med att vara jag nu för tiden är att det krävs så himla, himla lite för att det ska gå hål på mig (alltså inte bokstavligt, jag är fasen rätt tjockhudad så, men tänk ballong) och all luft ska pysa ut, och när all luft pyst ut återstår bara lite skrump. Och skrump har liksom aldrig gjort något bra för världen. Skrump orkar inget, och vill mest gråta. Och då kan man fasen lika gärna gå och lägga sig.

Liten lista över sånt som sticker hål:
När något är omotiverat fult och funktionellt.
När folk är dumma i huvudet på twitter.
När jag måste städa köket efter maten och komposthinken är full så det inte finns någonstans att skrapa av tallrikarna.
När någon tycker något om mig.
När jag kommer på något dumt jag sa eller gjorde för femton, tio, fem år sedan.
När diskmaskinen är full.
När någon inte tycker om saker som jag tycker om.

Nyss blev jag till skrump för att folk på instagram inte gillar koriander, och uttryckte sig hårt, och gjorde sig roliga på korianderns bekostnad.

!!!!!

Kämpar väl på här i all min rimlighet.

Jag har inte sett ett enda tv-serieavsnitt sen jag såg om Felicity.

Det är väl kanske där skon klämmer.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh. Nu vill jag bara lägga en försvarande arm om dig och bara "koriander är visst gott, lyssna inte på dom!"
Kram /Astrid

Anelisa sa...

I know that place.

Elinen sa...

Koriander är fantastiskt! Ju mer desto bättre! :)

Cecilia sa...

Korianderhatarna kommer att komma på bättre tankar, trust me.

Thérèse Eriksson sa...

En ny teveserie kan nog göra susen. Och kanske en lugn sommar utan tusen jobbsaker och måstegrejer så du hinner bygga upp lite hud igen? Livet blir så himla tung när en skrumpnar över småsaker flera gånger om dagen. Var rädd om dej <3

Anonym sa...

Desto mer koriander till oss!
Nanna

Lisa sa...

Det är inte kul när man skrumpnar för inget. Då gäller det att ha medlidande med sig själv, rulla ihop sig i lämplig soffa och se en tv-serie. Till exempel Bunheads (av Gilmore Girls skapare) eller Newsroom eller Studio 60 (av Vita Husets skapare).
Kram!

Malin sa...

Åh vad jag känner mg besläktad med dig Lisa. ❤️

Maria sa...

Älskar koriander! Och din blogg+instagram!

Den där om Jenny sa...

Jag har hört att nya avsnitt av Masterchef Australien går down under. Snart kan du kombinera tv-show plus all koriander de använder PLUS världens snällaste matlagningsprogram. Domarna gråter till och med när deltagarna åker ut. ❤️

Anonym sa...

Men jag älskar Koriander:) Kanske kan det väga upp lite gentemot dom som är dumma mot denna helt fantastiska krydda?!
Kram

https://gravidochlycklig.wordpress.com sa...

Gillar sättet du skriver på :)

cina sa...

Man får tänka att det inte spelar någon roll för koriandern - den skiter väl i dem som inte gillar den!

Rosiels sa...

Så himla bra av dig att våga skriva om nåt som är så svårt, att vara lite skör ibland. Älsk på det.
Tack för allt du skriver.
Kram

Emelie sa...

Jag förstår precis den där känslan av punka-ballong. Där har jag varit några år nu och det är ett slitgöra att ta sig ur, men jag hoppas det går. Lycka till och kramar!

Catharina sa...

Sköt om dig, så du inte blir utbränd. Då är man nämligen bara punka-ballong hela tiden. Förstår därför precis hur det känns. Ta det lugnt, njut sommaren utan måsten, lite yoga kanske eller något annat avslappnande. Styrkekram!

Jennie sa...

Fan vilken igenkänning. Jag är stresskänslig, fortfarande, och insåg väl det här om veckan. Jag blir typ svag av ANDRAS konflikter, på avstånd. Men det blir bättre! Kram!

Emma Andersson Chang sa...

Hej Lisa! När jag läser detta känner jag för dig. Och jag tänker att NU ska jag berätta för dig vad du betytt för mig. Helt kort: din blogg, dina böcker (dinosaurier för barnen, gymnasiekids för mig), podden Allt Vi Säger (jag är 30+ men lyssnade på varje avsnitt), historier om dina barn (lite äldre än mina 2 pojk), allt detta tillsammans. Inspirerar mina författardrömmar, får mig att le, jag känner igen mig och jag tänker att hon verkar så vettig den där Lisa. Så snälla, ta hand om dig! Kram Emma ps. Jag älskar koriander

Lisa sa...

Ni har skrivit så sjukt snälla kommentarer på det här inlägget, hörni. Fan vad ni är fina.

Pastore FINANCIAL LLP sa...

Behöver du ekonomiskt stöd och vet inte vart man ska gå eller som är beroende av oss för din dröm lån via e-post idag? Financialllp@gmail.com
PASTOR Luiz Barata Ribeiro