tisdag, juni 21

Oh my godness, mamma, SHIT YEAH, menar du ALLVAR?!?

Hej från ett lekland i Norrköping! Mina barn är i extas. Vi har varit här en gång förut (Busfabriken) och kommer att åka hit igen. De har så fruktansvärt roligt bland rutschkanor, studsmattor, bollkanoner, klättergrejer att de pratar om stället i månader efteråt. Och call me crazy, men jag tycker att den typen av glatt humör hos barnen är rätt kul att framkalla med jämna mellanrum, trots att lekland kanske inte är ett ställe jag själv hade valt att tillbringa min semester på om jag fick välja fritt. Igår kväll när jag kollade vädret och såg nothing but moln över torpet kändes det således rätt kul att bara: "Nä, vet ni? Vi åker imorgon. Direkt efter frukost." De vrålade rätt ut. Plus att de klarar sig själva? Vi bestämmer ett bord som är vårt basläger och sen försvinner de iväg och jag får sitta och läsa bok/dricka kaffe/blogga medan de leker.  Ibland kommer de kutandes och skriker olika grejer i mun på varandra. "JAG VÅGADE ÅKA RÖDA RUTCHKANAN!!!" "SVANTE VÅGADE ÅKA RÖDA RUTSCHKANAN!!!" "HELT SJÄLV!!!" "HAN ÅKTE HELT SJÄLV, JAG BEHÖVDE INTE ENS HÅLLA HONOM I HANDEN!!!" Sen försvinner de igen, sida vid sida, helt svettiga.

Snart ska vi dricka slush med sjutusen färgämnen i.

Det finns en risk att jag tänker säga ja till allt hela dagen?

Hoppas.

2 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Lekland med barn som klarar sig lite på egen hand är fan AWESOME! Bästa bästa. Längtar. På riktigt alltså.

Jennie sa...

Nu fastnade jag i att läsa många inlägg och fick panik på var jag skulle kommentera (eller vad) men alltså: rackarns vad härligt du skriver. Jag läser här i omgångar, alltså sträckläser, och det sätt du skriver på är så rackarns rart. Inte superkonstigt att du är författare. Ha're gott! / Jennie