tisdag, juni 28

Mitt framtida liv som fisk

I september öppnar simhallen i Gnesta (igen, den har varit stängd för renovering sen vi flyttade dit) och inför det känner jag ett mycket starkt YEAH BABY, YEAH! Det kommer vara ungefär 500 meter från min dörr till simhallen då och HERREGUD vad jag ska simma. Jag ska simma så mycket att jag på sikt kommer utveckla gälar.

Till exempel på morgonen?

I morse simmade jag 1000 meter i Norrköping. Eller ja, alltså, jag simmade inte runt hit och dit inne i Norrköping, nån måtta, jag gick till simhallen. Den ligger ungefär 500 meter från lägenheten jag lånar här, så det var en bra övning inför mitt nya liv som fisk i höst. Det fanns utomhusbassäng. Det var nästan inget folk. Jag behövde således bara rulla upp ur sängen, ta med mig en handduk och en baddräkt och ett hänglås, gå till simhallen, simma en halvtimme, gå hem, äta frukost, börja jobba.

Det var perfekt.

Ingen crawlade ens.

Här är en mycket rolig låt på temat.

Hej på er.

12 kommentarer:

Emelie sa...

Hej
Idag skickade Kickstarter mail om att jag skulle Klicka här och fylla i några uppgifter för att få mitt "pris". Det stod ingen hälsning från er som det har gjort i övriga mail från dem. Jag är generellt skeptisk till att klicka. Vad ska jag tro om'at?
Mvh/Nojig

yllet sa...

Ja! Jag älskar den där meningen om att om Andrea säger nåt rolig kommer hon nog drunkna. Men blir stressad av crawlare.

Lisa sa...

Hej Emelie! Du kan lugnt klicka, det är jag (via kickstarter) som skickat ut mejlet, och när du väl klickar så ser du hälsningen från oss :)

Anna sa...

Detta är också en trevlig låt om att simma!
https://open.spotify.com/track/2NKKKqEbTMr4X6mWsbIzeR

Erika sa...

Å när du tröttnat på att simma och istället vill, t ex, titta på en trevlig tv-serie har jag goda nyheter. 1/7 släpper Netflix alla säsongerna av Gilmore Girls på alla marknader (i USA har de funnits ett bra tag). 7 säsonger hjärta, smärta å förvecklingar å pojkvänner. Senare i höst släpps första av fyra 90 minuters filmer som är fortsättning på serien. Pepp, pepp! :)

Erika sa...

Å när du tröttnat på att simma och istället vill, t ex, titta på en trevlig tv-serie har jag goda nyheter. 1/7 släpper Netflix alla säsongerna av Gilmore Girls på alla marknader (i USA har de funnits ett bra tag). 7 säsonger hjärta, smärta å förvecklingar å pojkvänner. Senare i höst släpps första av fyra 90 minuters filmer som är fortsättning på serien. Pepp, pepp! :)

Emelie sa...

Tack!

Sandra sa...

Härlig text och rolig låt!!!

Lovisa sa...

Åh, så skönt att den ligger så nära!

Jenny sa...

Nyköpings badhus har också färdigrenoverats nu, har lovat simskola åt alla barn i höst!

Bonusinfo: Andrea är min kompis! 😀

ZION FINANCE LIMITED sa...

Behöver du ett lån? Vårt företagsnamn är Sion Financial Services Limited, vi ger ut lån till intresserade kunder som söker för lån för att förbättra deras liv, kan vi hjälpa dig med något belopp av lån. Minsta belopp vi lånar är $ 5000. Maximalt belopp vi lånar är $ 20 miljoner dollar. Den årliga räntan är 3%. För att få mer information, e-post: zionfinance01@gmail.com

hanusi77 sa...


Till den det berör!!! Är du en affärsman / kvinna ?
Är du i någon finansiell oreda eller om du behöver pengar för att starta ett eget företag ?
Vill du betala dina räkningar eller starta en bra affär ?
Behöver du en konsolidering lån ?
Behöver du en kombination lån?
Behöver du en Home Improvement ?
E-post : hanusiinfo1@gmail.com
NO: 447035991103