onsdag, juni 22

12 timmar med mobilkamera

Klockan 8 tyckte Svante och jag att det var dags att gå upp. Då hade vi redan spelat Candy crush i sängen i en halvtimme i väntan på att Rufus skulle vakna, men det verkade inte vara aktuellt, så vi gick upp, och gjorde kaffe.

Klockan 9 satt vi fortfarande och åt frukost i glasverandan. Rufus lajvade tonåring och sov.

Klockan 10 hade alla vaknat, frukosten var bortplockad, och jag hade letat fram en lie för att slå den mest vildvuxna delen av gräsmattan innan jag gav mig på den med gräsklipparen. Det kändes lite som ett äventyr, emedan jag aldrig liat något innan. Det är vanligtvis alltid en massa män här som vill hålla i lien? Män verkar tokiga i liar. Hur som helst: jag liade fram smultron. Win!


Klockan 11 var jag så fruktansvärt varm att vi släppte allt och åkte och badade.


Klockan 12 åt vi korv.


Klockan 13 lekte vi Ben 10, det var fruktansvärt komplicerat och fruktansvärt tråkigt för alla som inte sett själva teveprogrammet (och det hade inte jag) så efter en mycket plågsam halvtimme övergick leken i klassikern mamma-tonårsson-bebis istället. Den kunde vi alla.


Klockan 14 klippte jag gräsmattan som jag hade liat ner lite halvbra och det var sannerligen för jädra jobbigt, tyckte både gräsklipparen och jag.



Klockan 15 fick vi glasspaus.


Klockan 16 började jag bli oerhört trött på att hantera gräs. Och barnen började bli oerhört trötta på livet i allmänhet.


Klockan 17 letade vi upp en camping som hade minigolf.


Klockan 18 ändrades plötsligt reglerna för bangolf, och det visade sig att den som hade FLEST slag faktiskt VANN. Little did I know.

.

Klockan 19 blev Svante akut tuggnödig, och var tvungen att sätta sig på parkeringen och äta melon. Tror fan det, varför hade ingen gett oss middag?



Klockan 20 var vi hemma, åt mat, och det började regna. Jag tog in duken.

Och det var den semesterdagen?

Nu ska vi se på fotboll och somna i soffan.

5 kommentarer:

L sa...

Fint att du använder ordet "emedan". Samt att du använder lie, har inte testat ännu.
Vilken vegokorv tycker ni är godast? Eller åtminstone okej?

svartanova sa...

Å! Hoppas på att vi får följa med er på fler sådana här dagar! :)

Anonym sa...

Haha, härlig beskrivning av en semesterdag, låter mest härligt men med två barn måste det ju också bli lite gnäll och plötslig ändring av spelregler.

Lisa sa...

Vi äter helst Hälsans köks sojakorv, L. Tycker den är okej så här i bröd med ketchup. Och barnen älskar den.

Calvin King sa...

Hallå,
Behöver du ett lån ?, kontakta oss via e-post (calvinkingloanmanagementfirms@gmail.com)
Låneerbjudande.