torsdag, maj 5

Några grejer

- Jag rensar vår grusgång från ogräs. Den är så stor, så stor, idag har jag rensat i tre, fyra timmar. Jag har inte ens kommit halvvägs. Och kirskålen i rabatten? Ja, jädrar. Jag gillar det. Speciellt grästuvorna i gruset gillar jag, för de lossnar så lätt.

- Sen åt vi pannkakor med socker och socker på till lunch på en filt i gräset.

- Och varje gång jag kör till stallet? Då skriksjunger jag till Adele. Förra terminen var det "Hero" av Family of the year, men nu har jag bytt. Nu är min åka-till-stallet-och-skriksjunga-i-bilen-låt "Someone like you", och den är fasen ännu bättre.

- Det var barbackalektion.

- Jag ramlade inte av.

1 kommentar:

Jenny sa...

Ett av mina bästa I´M KING OF THE WORLD-moments var när jag red barbacka på hästen Linus på en ridskoleavslutning vid jul som tioåring. Han stegrade sig för att han blev så jävla exalterad (vi hade hinderbanetävling) och jag satt kvar. Kan fortfarande minnas hus fruktansvärt glad jag blev. Lever på det ännu.