måndag, maj 30

Hello from the other side...

...av helgen, herreguuuuud ändå, tiden går fort när man har roligt, ungdomar. Sen någon sa att "10 minuter studsande på studsmattan motsvarar 30 minuters joggande" har jag helt gett upp tanken på att någonsin jogga igen. Eller nä, det var inte sant, jag har tänkt jogga hela helgen, jag har bara inte gjort det. Men jag har hoppat studsmatta. Det här är mina tre bästa trick:

1. Studsa ner på rumpan med benen rakt ut (OBS! Utan att ta emot med händerna) och studsa upp till stående igen.

2. Studsa ner på knä, och sen direkt fälla ut benen rakt ut (OBS! Utan att ta emot med händerna) och sätta mig på rumpan och sen studsa upp till stående igen.

3. Slå en kullerbytta och ställa mig direkt upp (OBS! Utan att ta emot med händerna) och börja studsa igen.

Det är tre väldigt töntiga trick, ja.

Men jag jobbar på det.

Post två förlossningar är det en utmaning för en bäckenbotten nära mig att ens närma sig en studsmatta, men VI KÄMPAR PÅ, jag och min bäckenbotten, även om lord knows varför jag 22.03 en måndag fick för mig att skriva ett inlägg om det svåra med att hoppa studsmatta utan att kissa på sig?!?

Jag skulle ju skriva att jag hade varit på Almaprisutdelning.

Meg Rosoff höll ett så bra tal.

Jag grät lite.

Okej, laterz.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är imponerande att ens försöka hoppa studsmatta post-graviditet. Bäckenbottnen är inte vad den en gång var. ;)

En vän sa...

Jag läste och jag log. Det var mest det jag ville. Hej!

En vän sa...

Jag läste och jag log. Det var mest det jag ville. Hej!

Fridah sa...

Min största nöje/bästa träning som tolvåring: Slänga sig raklång på rygg och studsa upp till stående direkt utan att använda händerna. Som situps fast på fötterna. Magmusklerna kollapsar. Jag brukade upprepa detta 50 gånger när jag var barn, idag skulle jag MÖJLIGEN klara tio.

Sara sa...

Bra jobbat :-) Vill gärna fälla in att man helst inte ska hoppa på knä eller rumpa utan att stötta lite med händerna för att undvika ryggskador, hälsar en gammal tävlingshoppare.

Anonym sa...

Alltså du är den roligaste jag vet i skrift!!! Skrattar högt! skrev Åsa

Anonym sa...

det var väldigt viktigt att du skrev om bäckenbotten, för det var det första jag tänkte på när jag började läsa. "men! bäckenbotten?!! kissar hon inte på sig??!" ja, du hör, en har ju varit med förr... jag skulle jättegärna studsa istället för att jogga. Kanske skall testa igen nu (post graviditet tre) hehe.