söndag, maj 22

Helgen och hänget

I helgen har vi haft en av våra närmsta kompisfamiljer här från fredag till söndag, och det är nog min bästa form av umgänge, tror jag. Sånt som är med personer man känner sig 100% bekväm med, och inkluderar övernattning. Älskar att äta frukost ihop. Speciellt när man vaknar, går ner i köket, och upptäcker att mannen i den andra familjen ställt sig och börjat steka pannkakor på eget bevåg, och det enda man behöver göra är typ: säga godmorgon, ta fram lite juice och hämta tidningen. Det har tagit oss typ sju år av övning och häng inkl övernattningar att komma dit. (Tack för det, torpet.) Men nu så!

I sommar ska vi åka till Italien ihop.

Det blir ju en utmaning, emedan "resa ihop" ju är den ultimata prövningen för alla slags relationer (åtminstone mina). Tror egentligen inte jag är så himla bra på att resa? Så många grejer som kan vara jobbiga (KOMMER MAN FÅ MAT?!? PÅ BESTÄMDA TIDER?!?)

Men det kommer också bli så jädra fint.

Målbild: Sitta på altan, se på hav, dricka vin, prata, emellanåt läsa en bok.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Ursäkta, men hur är DU dålig på att resa?? Du är ju skitlätt att resa med! Denna åsikt kan ju givetvis ha att göra med att vi två råkar vara res-kompatibla (mat alltid, tex), men om jag ska försöka hålla mig lite objektivt inställd så landar det iaf i att du är superduperenkel.

(Nästa gång ska vi mellanlanda 2.5 timmar på Frankfurt så vi både hinner dricka en öl och äta vårrullar och säga "åh kolla, man kan köpa klockor här!".)

Lisa sa...

Ja, vi är fasen VÄLDIGT bra på att resa ihop, Johanna. Mat alltid, man får skriva bok, man behöver inte gå på (tråkiga) museum, och det finns inga barn med att stressa upp sig kring. Ultimata förutsättningar! Och jag tror (hoppas!) också att jag är hyfsat enkel att resa MED. Tror bara inte att jag alltid liksom... gillar det så mycket som jag borde. Tycker ofta att det är rätt jobbigt, liksom? Blir sammanbiten. Längtar hem. Etc.

Vitnos sa...

Har du alltid gillat detta med att sova över och ha övernattningsgäster? Jag lyckas inte riktigt njuta utan vill bara åka hem eller stanna kvar i min säng.

Lisa sa...

Jag tror det, Vitnos. Älskade att sova borta när jag var liten, och gillar det fortfarande.