onsdag, maj 18

Boing! Boing!


En sak ska jag säga er, och det är den här: Jag kände mig som en freaking superhjälte när jag lyckades montera den nya enorma studsmattan helt själv idag. H-vete, vad många fjädrar! Som man var tvungen att dra sitt hårdaste i! Kan nu inte längre röra armarna, men det var det kanske värt. Mina barn blev fruktansvärt imponerade.

Svante fyller fem och fick en studsmatta i present. Det är lag på att ha studsmatta om man bor i villa i Gnesta, så... Vi har ställt den i syrénbersån.

Om den idén är ens hälften så smart som jag tycker den är just nu, så är vi genier. Det är skitmysigt att hoppa inne i ett rum av syréner! Och man ser knappt studsmattan från resten av trädgården. Är i och för sig lite orolig för 1. Mygg och 2. Livsfarliga pinnar från syrénerna som jag av någon anledning ska ha glömt såga av. Men, men. Vi provar.

Kanske blir det denna fula pryl som får dessa barn att ibland vilja vara utomhus?

Also att det är ju är ingenting annat än askul att hoppa själv också.

4 kommentarer:

Tove sa...

Den ser ju fin ut där! Det enda två problemen jag ser (av erfarenhet) är just krypen/myggen och sedan då löven börjar falla, att studsmattan blir FULL av skräp. Vi har inte vår sådär inne i buskarna, men vi har mycket träd på gården och trampolinen är som en enda sopkorg för löven under sensommaren/hösten...

Lisa sa...

Ja, det där med skräpet kommer bli ett problem, Tove! Får ställa dit en sopborste...

Fridah sa...

Alltså okej, om du lyckats montera en studsmatta själv borde du (ännu mer än tidigare) få diplom av hans majestät konungen! Jag har inte gjort det i modern tid men när vi skulle ta fram studsmattan I MIN UNGDOM stod alltid jag och min syrra OCH hennes asstarka hockeykille i typ en halv dag och kämpade med de där fjädrarna som var helt stenhårda och totalt VÄGRADE samarbeta.

Jag trodde att det var fysiskt omöjligt att fixa det själv! Du ÄR en superhero!

Lisa sa...

Thank you, dear Fridah för denna kommentar! Jag ÄR tamejfan en superhero! Var så förbannad på de där fjädrarna innan jag var klar att jag skrek rakt ut. PUSS PÅ DIG!