onsdag, maj 11

11 maj 2016

Ni vet när man städar sitt kök och slänger sopor och packar pappersåtervinning och staplar tusen grejer som ska ner i källaren och så ska man bara ställa in en skärbräda bakom köksdörren också och så tar man tag i dörrhandtaget och svänger runt dörren och så LIGGER DET EN DÖD MUS PRECIS DÄR BAKOM?!?

Har ändå blivit lite, lite härdad.

Skrek i alla fall inte rakt ut.

Pep bara lite förskräckt rakt in.

Jag fyller år imorgon, så vi städar huset. Jag vill inte fylla år i stök. Jag vill vakna och ha det städat, och så vill jag få baka tårta och äta den, och kanske sätta någon blomma i en vas, och helst inte träffa några levande eller döda möss. Sen är jag nöjd.

Idag plingade det in en bild på en nyföding i min telefon.

Jag tittade på den i en halv sekund, sen snorgrät jag på offentlig plats.

Du käre värld, så länge det väntats på och längtats efter denna lilla person.

August!

Välkommen hit.

Inga kommentarer: