söndag, april 17

Nio till tolv

Ja jädrar du, denna helg, vill gifta mig med den och skaffa små gölliga helgbebisar. Vi hade tänkt åka till torpet, men bland annat eftersom "åka till XX" just nu är ett uttryck som får mig att vilja lägga mig i fosterställning under köksbordet och andas i en papperspåse, så bestämde vi oss för att låta bli. Igår rörde jag mig som längst till Hemköp för att köpa lördagsgodis. Det var skönt. Vi åt frukost från nio till tolv.

Eller ja, barnen åt väl frukost från nio till nionollsju som vanligt.

Men vi vuxna satt till tolv.

Man kanske kan säga att vi har kommit att missbruka det här med helgfrukostar lite sedan vi reclaimade dem? (Läs: Sen barnen blev så stora att de fattade att de kunde få spela minecraft i en halv evighet på helgmorgnarna om de bara höll snattran i soffan och lät oss läsa tidningen och prata i fred i köket.) Vi kan inte få nog. Vi ba: *läser en liten notis i tidningen* *piper av förtjusning* *pratar om den i två timmar* *while äting rostbröd med nutella*

Det går åt åtta koppar kaffe.

Ibland kommer barnen ut och tar nåt bett på nån överbliven macka och slickar i sig lite sylt, och sen backar de sakta ut ur rummet och kutar tillbaka till soffan och fortsätter stirra på sina skärmar.

Hela familjen är frrrruktansvärt nöjda med detta upplägg.

Och jag kan verkligen rekommendera bröd med först naturell färskost och sen nutella.

Fast bilden är gammal, för helgens frukost var inte lika snygg.

Hej på er.

2 kommentarer:

vadjagvill sa...

Låter ljuvligt. Jag blir mycket avis och fylld av tillförsikt inför framtiden. Oavsett veckodag äter vi hos oss frukost mellan 05.50 och 05.55 under tjim och tjo, kladd och bråk. Hinner man svälja har man tur. Sen är det många timmar kvar till läggdags.

Colombialiv sa...

Åh, framtiden är ljuv, alltså!