tisdag, april 19

Bakom kulisserna

Tanke som slog mig innan idag: Jag är en livs levande serieruta i en humoristisk serie om småbarnsvardag just nu. Hejhejvardag-Louise kan typ få mig och ha mig som installation i något litet hörn och använda mig som stoff, jag bjuder.

Så här vare: Barnen satt i soffan. Vid varsin skärm. Trötta och gnälliga och tjatiga som f-n, mitt i hellhour efter förskolan innan middagen. De ba: "Macka med syyyyyylt! Macka med sylt! MACKA MED SYYYYYYLT!!!" Min röst ba: "Nej, vi äter inte nu precis innan middagen." Och det här är var jag befann mig när min mun yttrade detta: Halvvägs in i skafferiet, gömd bakom skafferidörren, med armen långt ner i en överbliven chipspåse från i fredags och ba *skottar in chipsflisor i munnen som om det inte fanns någon morgondag*. Fick svälja skitsnabbt för att inte den överfulla munnen skulle avslöja mig när jag yttrade min pedagogiska poäng.

Inte mitt livs värdigaste ögonblick, kanske.

Men icke desto mindre?

Kommer göra det igen.

7 kommentarer:

Britta sa...

Fast det räknas faktiskt inte som att äta och jag slår vad om att du inte sen näe middagen var klar satt och ylade om att du var mätt... För det är ju det som händer om de små får nåt ätbart innan maten.

Katharina sa...

Så hög igenkänningsfaktor på den!

Pernilla sa...

Japp. Jag gjorde exakt samma idag. Fast tjatet gällde ruuuuuuuussiiiiiiiin.

/Mother of the year

Louise sa...

Haha, det här inlägget gjorde min dag! Så pricksäkert roligt!

Åsa sa...

Så skulle jag aldrig göra! Skoja ba!

Anonym sa...

Nejdå, jag drack inte aaaalls en läsk på väg hem från affären och sade sedan "nej inga sötsaker före maten" till barnen. Inte alls...

cina sa...

Vi har alla gjort det!