onsdag, mars 23

Påsklov!

Och det här är hur mycket jag känner för att packa väskan och hålla på och ta oss iväg någonstans: 0%. Det kommer ju att bli jätteroligt när vi väl åkt, så klart, men nu, strax innan... Komma iväg är verkligen inte mitt bästa. Det är det och ta tag i planering av mat som toppar min lista över hatsysslor, tror jag.

Eller vänta förresten, gå ut med komposten? Åka till återvinningen?

Topp 5 värsta vardagssysslor:
1. Komma iväg och rodda ut hela familjen genom dörren inklusive vantar och packning och skit
2. Åka till återvinningen och proppa in mer plast och papp och glas i containrarna som redan är överfyllda.
3. Ta tag i planering av mat, i synnerhet när vi har folk som ska bo hos oss
4. Gå ut med komposten
5. Vika och lägga in tvätten

Gillar däremot: våttorka golv, vattna blommor, städa badrummet, städa köket, knöla in en ny tvätt i tvättmaskinen.

Hoppas ni får många påskägg.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Hemma är bäst!

Elin Mårdfelt sa...

Jag håller med om mycket. Fast jag tycker att komma hem och packa upp allt är nästan värre.

Anna W sa...

I hear you sister!! Med vänlig hälsning, en som just försöker lösa pusslet med att få in skiten i bilen

Catharina sa...

Vika och lägga in tvätten. Min värsta vardagssyssla, lätt!! Tyvärr även min mans. Han drömmer ibland om en andra tvättmaskin, och jag önskar mig ibland en tvättstuga. Men egentligen är det vi behöver någon (hembiträde? känns lite 1800-tal) som parar ihop en miljard strumpor, viker tröjor och byxor och sorterar till rätt garderob + stryker det nödvändigaste också (bara skjortor och nån blus). Vi kan ha huset fullt med rena kläder - men de hänger på ställningar och ligger i torktumlaren så det blir lite "finns i sjön" över det hela.