måndag, mars 28

Kvällsaktiviteter vi minns

Vad tror ni om idén att skruva upp 45 konsoler och 16 hyllplan på vardagsrumsväggen, med start nu, klockan 21.26? Jag tror det är en strålande idé. Det finns väl inga barn som vaknar av lite borrande i väggen? Nej? Nej? Just det.

(Tror detta helt ärligt, de två barn som bor här vaknar fasen inte av något när de väl sover).

Jag börjar, så får vi se.

Oddsen för att det slutar med att jag gråter och går och lägger mig i vredesmod är väl i och för sig rätt så låga, men jag längtar efter min bokhylla, jag längtar efter den jättejättemycket, så jag tänker ändå: friskt vågat, etc.

Det är högst oklart varför jag skrev det här blogginlägget.

Nu reser jag mig från soffan.

Nu gör jag det bara.

Nu.

1 kommentar:

Thérèse Eriksson sa...

Haha, igenkänning!
Jag fick för mig att hänga om tavlorna runt min arbetsplats här hemma igår kväll. Maken var ändå ute i mörkret och bytte däck och jag började glatt riva ner från väggarna och rota fram hammare och krokar och banka i väggarna - tills jag kollade på klockan. 20.46 Typiskt dålig tid att banka när en bor i hyreshus. Tyvärr hann jag hamra sönder den viktigaste kroken, så nu måste jag shoppa nya innan jag kan fortsätta mitt projekt...