tisdag, mars 1

Jakten på laddaren, eller "livet som iphoneanvändare"

Sååååå... Jag gjorde misstaget att åka hemifrån igår utan fungerande telefonladdare, och har sedan dess inte befunnit mig på ställen där man kunnat köpa en. Och söte jesus vad jag ägnat tid åt att hålla på kring detta ändå?  Inte för att jag ens använt telefonen, för det har jag verkligen inte. Den har legat orörd i min jackficka i två dygn nu, för att jag 1. Ägnat mig åt annat, exempelvis jobb, och 2. Velat spara på prescious batteri. Men aaah. Telefonen har, som vi alla vet, skrämmande dålig batteritid och mina tågbiljetter har bara existerat i telefonen, och jag har haft tre byten (and counting), så telefonen har varit så illa jädra tvungen att vara vid liv hela resan. 

Är nu inne på min fjärde helt främmande person som jag hoppar på och bara "pleeeeease, kan jag få låna din laddare en stund?" med helt stirrig, desperat blick. 

Är en eljunkie? 

Charmigt.

On the bright side så har det varit som en övning i att närma mig medmänniskor och fråga om hjälp (läskigt). Känner också stor värme och kärlek till de fellow iphoneanvändare som ställt upp och räckt över sin iphoneladdare (i slow motion, till ljudet av stråkar) med ett leende, och bara "men ja, så klart, hatar när det händer, här!"

Mänskligheten, ändå. 

Så fin när det verkligen gäller.

3 kommentarer:

MaritaBw sa...

Dags för ett sånt där extra batteri som kan ligga i resväskan som nödproviant? ;-)

Thérèse Eriksson sa...

Jag veckopendlar hela terminen och ramlar ur sängen i svinottan på måndagsmorgonen, och kan liksom inte lita på hjärnan och komihåget så dags. Efter att ha rest hemifrån två gånger utan laddare, och behövt köpa ny laddare för 300 spänn båda gångerna pga biljett i telefonen och nada batteri kvar, så har jag nu parkerat en laddare i handväskan. Det är nästan pinsamt hur stor lättnad det är.

El-beroende, much?

Trasselkvast sa...

Men fortfarande, skicka folk till månen och allt det där, men inte kunna bygga batterier som räcker så man slipper släpa runt en stenålderssladd?