torsdag, mars 17

I hans huvud

"Okej, nu tar jag alla killar. Först är man bebis. Sen barnkille. Sen storebror. Sen tonåring. Sen pappa. Sen farfar. Sen zombie."

Mitt stora barn har haft utvecklingssamtal med läraren i förskoleklassen idag. På påståendet "jag har ett vårdat och bra språk" fyllde han i motsvarigheten till "instämmer till fullo".

"I skolan i alla fall. Hemma svär jag ju för jävla mycket."

Han gillar: Matte, inomhus och svåra klurgrejer.
Han tycker: Att det vore bra om alla människor på jorden fick en lillebror, för bröder är så söta när de är bebisar.
Han känner: En som har flytt från ett riktigt krig som är snäll.
Han råkade: Ta med tuggummi i jackfickan till skolan fast man inte får.
Imorgon ska han: Sminka dit en mustasch på överläppen direkt på morgonen.
Han säger: "Ett tips, pappa? Gå och lägg dit lite tidigare på kvällarna. Så kanske du inte är så trött när du vaknar sen."
Han har: Så sjukt tjockt hår som han vill ha klet i.
Han lyckades: Lyssna klart hela första Harry Potter.
Han vill: Fortfarande hålla mig i handen när jag hämtat honom på fritids.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gulle!!!!! <3 <3 <3 Barn är så fantastiskt bäst ibland, så är det bara!

Maria sa...

Ungar! Man bara älskar dom, förbehållslöst.

Sara sa...

Åh <3

Vitnos sa...

Den sista: åh vad underbart!