onsdag, februari 17

Ner med puffet, Elena

Okej, så Gustav somnade när han la barnen och sen gick det inte att väcka honom, och vi vet alla vad det betyder: Felicity. (Här får ni föreställa er mig när jag ser ut som Javier när han gör en av alla sina exalterade handrörelser.)

Idag (eller ja, i avsnittet jag just såg) drack Felicity varm choklad och höll i koppen med båda händerna, och detta är vad jag insåg när jag såg det: Felicity uppfann den typen av tjej som håller i koppen med båda händerna, va? Ni vet, hon som sitter i en fönstersmyg och tittar ut på regnet och ser ledsen ut och har händerna instoppade i tröjärmarna? Felicity är den tjejens heliga urmoder?

Klart hon är.

Bless her heart.

I alla fall har hon och Ben har gjort slut nu, och Noel har börjat gå i terapi. Jag är i mitten av säsong fyra. Jag ägnar mycket energi åt att reta mig på Elenas fåniga lugg, eller ja, hela frisyren, gu-ud, det enda jag vill är att kliva in i tv-rutan och styra upp den. Eller ner den, actually. Ett distinkt tryck över det lilla puffet, bara?

Aja.

Snart spårar det ur, eller? Väntar med spänning.

5 kommentarer:

Anna sa...

Var tittar du på Felicity, vill se om!!!

Lisa sa...

Man kan hitta dvd-boxar att köpa om man dammsuger nätet, Anna, men det är nog det enda lagliga sättet jag kan komma på. Det finns inte så man kan streama.

VisaLiza sa...

Ååå min favoritserie när det begav sig. Har velat se om den länge men som inte vågat eftersom jag är rädd att den inte skall hålla efter alla år, men det verkar den ju onekligen göra. Liza

Ida sa...

Älskar att du ger mig flashbacks till tiden när jag slaviskt följde Felicity, var kär i Ben och tänkte att jobba på Dean & Deluca verkade glammigt! Och New York! Fastän det enda man ser av NY är lite exteriörer. Nåväl. Keep looking!

Katta Kvack / En förbannad podd sa...

Jo jo, snart spårar det :D Men då får man komma ihåg att det ÄR trots allt JJ Abrams som ligger bakom, och med det i åtanke och om man då tänker på Lost och Fringe och hur cray cray det var stundtals, då är Felicitys urspårning ändå rätt mild.