måndag, februari 29

Och en annan grej som hände idag...

... såg en älg från tågfönstret!!! Skrek nästan för att jag blev så exalterad.

Det är något med älgar. Jag älskar dem och är skiträdd för dem och älskar dem och är skiträdd för dem och älskar dem och... häromdagen när Svante och jag varit på simskola fick han sitta fram i sin bilstol och sköta spotifylistan på hemvägen, och plötsligt fick jag för mig att vi skulle köra på en älg. Det tog väl en halv sekund innan jag hade jag spelat upp hela kraschen i huvudet. Jag såg i ögonblicksbilder: Hur bilen voltade. Hur jag omtumlad tittade upp och tänkte "Vi klarade oss ändå, vi lever", tills jag vände mig om mot Svante. Allt blod. Ambulansen. De skakande huvudena. Mitt skrik. Och hela tiden tanken "Det är mitt fel. Jag borde inte ha låtit honom sitta fram. Det är mitt fel. Jag borde ha reagerat snabbare. Det är mitt fel. Jag skulle ha gått med på att stanna och äta den där glassen han ville ha, så hade vi missat älgen med fem minuter. Det är mitt fel. Jag kommer aldrig att kunna förlåta mig själv. Det är mitt f...

Repeat.

Det var bara i mitt huvud det hände, ja, men det räckte. Fick höja volymen på stereon i panik och börja sjunga med till låten han valt för att sluta spela videofilmen i huvudet och lyckas köra vidare.

"För vi ska bada nakna på Sergels torg, och leva liiivet uuuutan sorg!"

Ibland fattar jag verkligen inte hur man ska göra för att våga vara förälder.

Men från tågfönstret var älgen cool.

2 kommentarer:

Erika sa...

Man ignorerar tankarna så gott det går, kollar amerikanska tonårsserier och äter choklad tills det går över? Mvh, Sett hela "That 70s show" tre gånger...

About Alice sa...

Ungefär som jag då men vid varje flygresa.