lördag, januari 2

Ut med det gamla, in med det nya

En (helt vansinnigt unik, I know) nyårstradition jag älskar att vi har är den här: Gå varvet runt bordet och låta alla i vårt lilla sällskap svara på: Hur var ditt år? Och vad hoppas du på inför nästa? Det tar typ två timmar av middagen för 1. Det är så roligt att babbla om/lyssna på och 2. Alla blir avbrutna jämt av nåt gulligt barn som vill sno en tomat eller så. Love it.

Det här sa jag om 2015: Det var det minst dramatiska året i kanske hela mitt liv, ingenting har direkt hänt. Och jag har varit ledsnare över lag än någonsin.

Det här sa jag om 2016: Jag vill skriva en hästbok. Odla kål. Vara gladare. Rida. Laga mer mat i knyten. Lyssna på radio. Lära mig nya grejer. Vara snäll. Orka. Prata. Släppa. Och skriva något som är spännande, kanske om ett mord? Och så hoppas jag att världen fucking skärper sig.

Jag inledde 2016 med att spela död i soffan, baka kardemummabullar, och vika tvätt. Imorgon kommer mamma och pappa hit. Jag ska bjuda dem på palak paneer. Sen ska Gustav och jag jobba, och mamma och pappa ska vara med barnen, och det kommer bli: bra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja! Skriv om ett mord. Jag kan vara konsult om du behöver veta något om hur en polisutredning går till.

Hälsar åklagaren som gick en skrivkurs för dig och Johanna för ett par år sedan

Johanna sa...

Hoppas du får ett superbra 2016. Laga mat i knyten låter gott, blogga gärna om'et. (Du är ju vår matgud här hemma.)

About Alice sa...

Jag hoppas att 2016 kommer rocka fett både för din del och för min del. Vi skulle lika gärna kunna döpa det till "Lisas och Annas år" istället för tigern, råttan eller vilket år det nu är enligt den kinesiska kalendern. Det är så jag ser på saken.


Frågor på det?

Amanda sa...

Jaa, en hästbok hoppas jag verkligen på ^^

Anonym sa...

Släppa vad? Och hur?
Det låter så befriande och viktigt.
/Sara

Cecilia sa...

Om ett mord?! Ja! säger jag. Gör't.