onsdag, januari 6

Om ingenting

Dra mig baklänges på en liten tallkotte, vad kallt det är nu. Var ute och gick en timme nyss (sånt himla knarr i snön!) och mina lår kommer tyvärr aldrig mer tina upp? Aja. Får väl ha dem djupfrysta då. Köpte i alla fall nya vinterkängor i ren ilska häromdagen efter att ha stått i pulkabacken och förfrusit tårna. De är så här: gigantiskt breda och tunga vidunder med innersko av tovad ull. Skitfula! Jag älskar dem. Älskar även: Tempurafriterad spicy tuna utan tuna på Barbro i Hornstull. Där var jag och min kille på vår datenight igår och HERREGUD SÅ GOTT, jag vill aldrig äta något annat nu. Tänker mycket på: mord. Detta sjuka lilla jobb of mine? Hej på er.

10 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

För några år sen tvingade min mamma mig att ta emot ett par vinterkängor, som jag skulle "ha när barnen lekte på lekplatsen". Värsta frilufts-vandrar-kängorna som jag då i min fåfänga inte alls vill ha. Men nu: Älskar dessa kängor. Samt min mamma.

Monnah sa...

De fulaste och skönaste skor jag vet heter duckfeet och är som rena underverk för fötter som annars känner sig klämda, instängda och förfrusna!

Angela Polk sa...

Hej!

About Alice sa...

Jag började frysa när jag tog på mig jackan för att hämta lunch...

PS. Hade inte ens gått ut utan bara tagit på mig jackan.. Hej Kroppen... Du är på bettet minsann..... DS.

S. sa...

Oh, vadå för breda? Köpte just ett par varma och rätt väl uppbyggda vinterpjuck men lite trångt för tår och så är det ju...

Anonym sa...

Mellanbarnbarnet kom på besök igår. Han studsade in genom dörren och ropade "var är den nya dinaosaurboken!?" Och där stod farmor och pappa och försökte tala om att han hade allihop! Så han tyckte att "säg till henne att skriva fortare!"
Vilket härmed är vidarebefodrat!

Du lämnar litterära spår efter dig, skall du veta. Ha en fin dag!
Malou


Anonym sa...

Jag måste bara säga att din o Lisas senaste bok; Ännu mera vego är nog den ALLRA BÄSTA kokbok jag någonsin haft. Jag fick den på min födelsedag 29/12 o har redan lagat 10 rätter. Ikväll blev det Tacopajen, jättegott sa 8-åringen. De andra gav 5 poäng av fem möjliga!!!!!!!

Anonym sa...

Alltså ja!! KOKBOKEN!! Lagade potatisvåfflor till lunch idag (perfekt efter utelek i snön) och WOW! Så förträffligt goda och stort bonus för nyttighetskänslan. Och 5-åringen reagerade inte på nya ingredienser.

/Catharina

@enga sa...

Apropå djupfrysta lår, mitt nya älsklingsplagg den här vintern är ett par mamelucker i merinoull från ullmax. Helt fantastiskt sköna och varma. Jag har haft dem över tights under kjol/klänning, under tights när jag promenerat/sprungit, under jeans till mataffären, över understället i skidbacken i 24 minusgrader. Under täckbyxor i pulkabacken. Toppenplagg. Köp mamelucker! :) (om inte annat för att barnen tycker att det är så roligt med ordet mamelucker...)

Lisa sa...

Malou, Catharina, och Anonym kokboksanvändare: GULLHUVUDEN, vad glad jag blir!

Och Mamelucker, Enga? JAG tycker ordet är tillräckligt roligt för att köpa ett par :)

Skorna var såna här (för halva priiiiiis), S: https://www.sportamore.se/produkt/20071-lacrosse-ridgetop-women-w-beige?gclid=CMPd_6CQosoCFWvncgodICwDNg