onsdag, januari 20

Morgon på kontoret

Lifehack, morgonrutin: Snook på högsta volym. Eftersom jag är den enda i familjen som tycks begripa mig på fenomenet väckarklocka har jag hittat på en ny grej för att få upp resten av slöhögarna ur sängarna strax efter jag släpat mig upp själv. Det är: musik. Först puttar jag kärleksfullt på respektive person och möts av en som säger "mm", en som vrålar "INNNNNTE GULLUNGE!!!" och en som drar täcket över huvudet och kryper in under bäddmadrassen och spelar död. Då biter jag ihop tänderna så de gnisslar och sätter på Rufusases spellista på svinhög volym i rummet bredvid. FUNKAR! Idag gjorde Snook det hårda väckningsarbetet medan jag ställde fram frukost. Thank you, Snook.

Det här (strax efter åtta) är en himla bra tid på hemmakontoret, tycker jag. Då har slöhögarna precis gått iväg till förskola, skola och jobb, och jag är helt svettig efter allt overalltråcklande och vantletande och mackfixande och mösstjat, och så får jag sätta mig ner vid ett OBS! knäpptyst bord och fylla på kaffet och bara hålla käften. 

Mmm... hålla käften i tystnad. En kvart i alla fall?

Sen kanske radio.

3 kommentarer:

Anna Voltaire sa...

Det är precis den här typen av extra ansvar som gör folk sjuka i dagens samhälle. Jag har samma problem, jag är morsa åt vuxna personer (inga namn nämnda men det handlar om en VUXEN i min närhet). Tänk att man ska behöva oroa sig för sådant!!
Grow up or move out!

Anna

Anonym sa...

Jag hoppas att de i rättvisans namn bäddar ned dig och sjunger en godnattvisa om kvällarna.

Thy sa...

Mitt hemliga vapen på morgonen är Mozarts Piano concerto No 21 på högsta volym. Det går bara inte att vara tjurig då. Eller så hör jag bara inte övriga familjens eventuella kommentarer för att musiken dränker dem.