måndag, januari 25

Katten som kom in från ingenstans

Två förvånande saker har hänt i detta hem på sistone: 1. Gustav har börjat göra en podd om katter. Detta är oväntat eftersom Gustav varken gillar katter speciellt mycket, eller tål dem. 2. Jag har börjat lyssna på en podd om katter. Detta är oväntat eftersom jag inte heller direkt gillar dem. (Jamen, förlåt då, catpeople of the internet, men boxervalpar är ju tusen procent bättre?)

Podden är faktiskt oväntat intressant.

Förra avsnittet handlade om katter på internet, om kattvideos och hela kulturen kring klickvänliga kattklipp. Nästa avsnitt ska handla om katten i litteraturen. Har också lärt mig grejer om att kattifiera mitt hem (känns i och för sig pyttelite onödigt, eftersom hemmet inte innehåller någon katt), toxoplasma, och om kattens skönhet. Vem kunde ana?

Här kan man lyssna på Kattpodden om man vill. Ja, eller på iTunes då förstås.

Hejsvejs.

3 kommentarer:

Anna Voltaire sa...

Har just insett att en katt är livsviktig. Grannen i radhuset där vi bor lämnade över alla sina blommor igår. de ger upp nu efter fyra dagrar med 8 grader i huset och sex möss i köket. Jag erbjöd dem först vår katt men de hade fått nog. Jag förklarade som en idiot "this is not normal for Sweden" i ett försök att ge dem en lite bättre bild av vårt land....Så, ropen skalla, katter till alla!

Anonym sa...

En, två, många katter! (Även om boxervalpar är gulliga är inte stora dräglande hundag gulliga - dom är farliga!)
Malou

Anonym sa...

Alla borde ha tre katter var. Minst!
/Sara.