söndag, januari 10

Hej från soffhörnet

Om min blogglust vore ett iphonebatteri skulle det vara nere på 8% nu, och vi vet alla vad det betyder - blinkar man så dör den. Tills jag hittar laddaren tänker jag fortsätta skriva ner helt meningslösa redogörelser över saker jag gjort. Det har ju funkat förr.

Meningslösa redogörelser över saker jag gjort: 
- Varit i Söderköping på skrivhelg med tre skrivkompisar. Söderköping är urgulligt.
- Klippt ner julgranen med sekatör och burit ut beståndsdelarna. Funkade bättre än att bara släpa ut hela granen genom den för lilla dörröppningen vid bokhyllan som vi brukar, för nu har vi noll granbarr i bokhyllan. Vi brukar ha tre ziljarder.
- Dammsugit upp tre ziljarder granbarr från golvet istället.
- Städat bort all övrig jul.
- Hetsläst "Kvinnan på tåget".
- Inget mer.

Ska nu äta bakad potatis och jello och banan i ugn med choklad i, för någon har sett på julkalendern och fått feeling.

8 kommentarer:

Emelie sa...

Det fina med dina meningslösa redogörelser är ju att de ändå är roliga att läsa. Fortsätt du!

Anonym sa...

Vad tyckte du om Kvinnan på tåget? Jag tyckte den var dålig - inte alls i samma klass som Gillian Flynn. Intressant berättaridé men tunna personskildringar och till min förvåning förutsägbar.

Anonym sa...

Håller med!! Snälla fortsätt skriva!!

Anna Voltaire sa...

Jello? En för mig obegriplig sak. Jag tänker alltid...du blir vad du äter. Har sedan barnsben en stark motvilja mot dallriga matsaker, jag gör ett undantag för gelé ihop med söndagsstek som jag äter för att få vuxenpoäng.

Lisa sa...

Ni är gulliga.

Anonym bokundrare: Jag gillade "Kvinnan på tåget"! Tyckte vare sig den hade tunna personskildringar eller att den var speciellt förutsägbar? (Kanske jag som är korkad, men jag fattade i alla fall inte på förhand.) Sedan är det ju sjukt tjatigt med alla jämförelser med "Gone Girl". Skit i dem, tänker jag. För mig var det här en bladvändare som verkligen gjorde sitt jobb. Tyckte också att huvudpersonen var intressant och ovanlig, och ganska osympatisk, och det var skönt.

Anna: Ja, haha, så jävla äckligt? Ingen av oss åt upp. Vi ville bara prova.

Unknown sa...

Ja, blogga på! Det ju himla fint att man som läsare kan nå dig direkt..eller ja, det är ju svårt om man ännu inte lärt sig skriva. Men här kommer en hälsning från min fyraåring som ääälskar böckerna om Ivar. "Mamma, kan du säga till hon den där som gjort böckerna att hon ska skynda sig att skriva en till" /Edvin.

Lisa sa...

Hej Edvin! Emma som ritar alla bilderna till dinosaurieböckerna håller på att rita klart den femte boken om Ivar nu. Men det tar några månader till innan den finns klar... Den ska heta "Ivar träffar en pteranodon". Vad roligt att du tycker om dem!!!

Jenny sa...

Vad kul med en till Ivarbok! Men vi får nog träna en del på att uttala det där namnet..he he.
Förresten, hur gick det med att bygga ett dinoland? Jag har för mig att du skrev något om det? Edvin börjar nämligen prata om att han vill att vi gör ett. Jag tänker papier maché och blir alldeles svettig..