måndag, januari 18

En måndag i januari

















Min syster skulle ha varit här ikväll, men due to virus fick hon vackert stanna hemma, och här sitter jag med sju maskiner ovikt tvätt och ingen att tjata hål i huvudet på. (Detta är alltså på allvar ett intresse detta flickebarn har, att vika vår tvätt?!? Säg det inte till'na, men jag har länge misstänkt att hissen inte alltid går riiiiiiktigt ända upp där, OM MAN SÄGER.) Jag skulle väl inte vilja säga att jag är arg på det där viruset, men jag är besviken. Mycket besviken.

Meanwhile har en psykolog i den här artikeln sagt en massa saker som får mig att nicka så mycket i samförstånd att mitt huvud håller på att flyga av. Inte så jädra lätt att leva efter alla dagar i veckan (eller ens en), men my, oh, my, vad jag ändå försöker.

Annars då?

Min systerson fick se ett foto på mig och utbrast: "Men det är ju gamla moster Lisa!".

Det går bra nu.

2 kommentarer:

Thérèse Eriksson sa...

Han är mycket klok (och dessutom väldigt trevlig). Hade jag inte känt mig som en märklig korsning mellan en fanatisk 14-åring och knastertorr akademikernörd hade jag sagt att han är min idol. Nu nöjer jag mig med att säga att han är klok :) Inte bara när det gäller bråkiga barn, utan i största allmänhet när det gäller beteenden som uppfattas som svåra, skrämmande, störiga eller stökiga. Han förmår se saker och ting ur den andres perspektiv, något jag tror vi är många som har något att lära av.

Anonym sa...

Så himla deppigt bara att nedrustningen av välfärden gör att lärarna i förskola & skola alltför ofta i pressade & utsatta situationer tvingas till motsatsen. /Sara