fredag, december 18

Julen 2015

JULLOV, untz, untz, unzt!!! Idag slutade skolan klockan tio, och sen fick barnen jullov. Jag tog med två extra barn hem också, just for fun. Ja, och sen lät jag dessa sammanlagt fyra personer i åldrarna 4, 6, 7 och 8 upprepa ömsom mitt namn, ömsom "mamma" med ungefär en sekunds mellanrum i åtta timmar innan två av dem åkte hem, och nu vill jag SKÄRA AV MIG ÖRONEN, men annars är allt lugnt. Jag är inte sjuk längre. Jag har fått vin.

Vi ska fira jul i Gnesta i år för första gången i livet. Hemma! Inte en enda gång de närmsta veckorna ska vi packa hela bilen full av folk och julklappar och fan och hans moster och köra i snömodd genom en massa trafik till Småland, vi ska bara vara här.

Det känns lite som ett experiment.

Fira jul, hemma? Laga julmat själva? Dafuq?

Jag är rätt peppad. Har till exempel köpt ingredienser till knäck. Längre än så har vi i och för sig inte kommit än, men herregud, det är ju nästan en vecka kvar. Och så länge det finns knäck finns det hopp, som kungen sa. Det blir väl bra, det här? Det blir det.

4 kommentarer:

Linda sa...

"Jag har fatt vin." Gillart. Hoppas jag ocksa far vin snart :)

Erika sa...

Vi firade jul hemma, själva (jag, maken och sonen, då ~18 mån), första gången förra året. Å jag lagade till min första julskinka ever vid 36 års ålder, å den smakade precis som den ska. Skinka är ju inte så aktuellt för er del, men det visar iaf på att det går att fira hemma! :)

Hanna sa...

Meningen med att ta med extra barn är ju att de ska hålla fred och leka med varandra.

Karolina sa...

Lisa! Jag frågade dig för många år sen hur man blir så cool inredare som du, och du svarade något i stil med att man bara målar väggarna i vilka färger man vill, för det går alltid att måla om, så följer resten av sig själv. Och nu, nu har jag knalligt lila väggar i vardagsrummet och DET ÄR SÅ FINT! Sovrummet är blågrått (tänk: korthårig brittisk katt) och hallen ljusgrå. Vi har vita väggar bara i köket. Så tack för inspirerande inredningsbilder under årens lopp!