måndag, december 14

Hetaste hett

Hetaste hett bland kidsen i Gnesta just nu: Parkour. Jag grundar denna spaning på statistiskt underlag av två barn (mina egna) och dessa två barns kompisar. Allt de gör är att träna på parkourtricks och kolla på parkourvideoklipp. Allt jag gör är att hoppas att de inte ska slå ihjäl sig. "Jag hoppade från klätterborgen idag och gjorde en asgrym parkourrull och hjulade ner för rutchkanan och imorgon ska jag göra en beeeeeaaackflip på asfalt, tror jag."

Svälj.

Fast helt ärligt så är det mest roligt, det är ju helt sjukt fascinerande att se hur deras små kroppar kämpar, hur starka de är, hur mycket de orkar, vad de kan lära sig, hur mycket de vågar, herregud. Jag vet inte ens om jag kan göra en kullerbytta? Har inte testat på femton år.

Långt ifrån hetaste hett i Gnesta just nu: Vårt varmvatten.

Oerhört synd, med tanke på att jag längtat efter ett bad sedan 06.20 i morse när klockan ringde.

KÄMPA VÄRMEPANNAN! You can do this.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HURRA, igår kom posten! Idag skall jag laga kikärtscurry - imorron grön ärtsoppa....
Malou/Marie-Louise

Evelin sa...

Parkour verkar vara det senaste. I Växjö finns det till och med en parkourpark!

Colombialiv sa...

I Umeå finns det också en parkour-park! Jag hoppas att snart-fyraåringen ska få upp parkour-intresset om några år!