torsdag, december 17

Greetings from snorets högborg

Jag är så himla förkyld. Det är ovanligt. Jag har tio gånger bättre immunförsvar än samtliga andra i den här familjen och är alltid, alltid (ta i trä) den som är friskast när alla andra sackar ihop, men inte nu. Nu är jag trött och sjuk och idag har jag därför legat i sängen och skrivit en dikt. Det är också oerhört ovanligt. Oerhört. Hade väl feber?

Men aja, det var i alla fall rätt roligt, och det tog hela dagen. Den började så här:

Jag skulle pilla bort löken
löksäkra petnoga, jag svär
Och jag skulle blåsa
så du inte brände tungan

Jag skulle stå i parken
fast det var svinkallt där
Och jag skulle putta
så du fick fart på gungan

och sen höll den på i åtta strofer (eller vad det nu heter) till och det var väl kanske det?

Jupp.

2 kommentarer:

Emma sa...

Fint! Vill läsa hela :)

R Bendtlinder sa...

Hej Lisa! Jag skulle så himla gärna vilja ha tag på dig. Skulle inte du kunna maila mig på robert.bendtlinder@sr.se