måndag, december 7

En måndag i december

Hej från andra sidan helgen, festen blev bra. Jag fick blåsor i händerna av allt jordärtskockeskalande (de är goda, de små liven, men fasen alltså, de är INTE roliga att skala), men annars gick allt bra. Jag gick inte in i kökspsykos. WIN!

Nu har vi börjat spela Sims (igen), jag och Gustav. Vi hade en period för kanske tio år sedan när vi spelade mycket Sims, och sen slutade vi. (Min Sim Britney brann inne. Det blev för tungt att gå vidare efter det.) Jag vet inte varför vi pratade om det på festen, men suget efteråt blev i alla fall ohanterbart, så nu har vi installerat spelet på nytt, och satt bredvid varandra i soffan och spelade i fyra timmar när barnen somnat igår. Så mycket nya valmöjligheter! Fortfarande så fula kläder! Jag älskar det.

Ikväll hoppas jag att min Sim blir befordrad, och börjar tjäna lite mer pengar, så jag kan tapetsera om i hennes hus. Herregud, inte konstigt att hon vantrivs med de färgställningarna som är där nu, stackarn? Också att hon behöver ett husdjur, lite mer karisma, och bättre relation till sina vänner.

Först ska jag bara äta potatismos och rida i verkliga livet, sen jädrar.

6 kommentarer:

Nickan sa...

Jag spelar oxå Sims i perioder! Himla roligt! eller spelar och spelar... Jag sätter ihop familjer av varierade freaknivå och sen rosebudar upp mig till multimiljonär och inreder och bygger för glatta livet. Sen sitter mina karaktärer och dör av tristess. Ibland tar jag steget längre.... Samlar på grannar i källaren eller har en kärlekskoja i en skog av träd eller så. Rooooooligt! Sen gör jag min egen familj, konstaterar att vi bor för trångt och att barnen växer upp för fort. Hrm.....

camilla sa...

Tips: odla egna jordärtsskockor om ni inte redan gör det. Kräver näst intill ingen arbetsinsats och blir heelt gudomligt goda. Förvaras bäst ståendes i jorden till skörd (har hört om folk som haft de stående över vintern och skördat de sista framåt vårkanten).

Anonym sa...

Fast man ska vara försiktig med att odla jordärtskockor om man inte vill ha dem överallt …

Anna Voltaire sa...

Spela datorspel....det lade jag av med på 80-talet. Det tog på tok för mycket tid. Sen poppade det upp i telefonen....då tog jag ett kort återfall. Jag avgiftade mig för det tog för mycket tid.....Jag ska aldrig i hela livet spela ett spel som inte inbegriper verkliga kort, pjäser eller marker. På heder och samvete. Amen.

camilla sa...

Om man inte odlar i pallkrage!

Ylva sa...

Idag står det i Smålandsposten om en man i Ingelstad som brukar gå på Ica och ha snoppen utanför byxorna. Jobbigt om han har anhöriga i samhället, tänker jag. Varsågod för den informationen.