lördag, november 28

Och på lördagen gjorde vi ingenting

Denna lördag har sedan länge varit känd i vår kalender som "den enda dagen på en dryg tvåveckorsperiod som de båda vuxna i detta hem befinner sig under samma tak och familjen är samlad".

- Vad tycker du vi ska hitta på?
- Mitt förslag är... ingenting. Kan vi snälla, snälla göra ingenting?

Det kunde vi.

"Ingenting" betyder det här tycker jag:  Gå omkring i pyjamas hela dagen och inte ha någon tid att passa och inte göra någon himla utflykt och liksom... plocka lite och kanske hänga nån adventsstjärna och kanske äta nån macka och kanske dammsuga om man får feeling och definitivt läsa hela det tio sidor långa reportaget om Lars Vilks i DN. Att göra ingenting är en av mina bästa grejer. Förutsatt att man kan göra det utan att bråka då, och det är ju verkligen inte självklart. Men idag tycker jag vi klarade det hyfsat? Idag klarade vi det hyfsat.

6 kommentarer:

Bortugal sa...

Att göra ingenting är helt klart underskattat!

Anonym sa...

Och så jäkla svårt att bara sitta och inte bli stressad av att man inte gör en utflykt eller hittar på nåt någonstans eller GÅR UT. Iallafall en timme! Man behöver dagsljus! Och så vart det
mörkt och man fick slappa ifred.
/Helena

cruella sa...

Lars Vilks-reportaget var väldigt intressant och fördjupande.

Anonym sa...

:)

Anonym sa...

Haha, jag fick välja mellan nio bilder varav två skulle vara GRÄS !!!!

Monnah sa...

Thanksgiving i USA, på plats, utan en enda gäst. Vi lagade lyxigt god middag, men annars skrotade vi omkring i pyjamas hela dagen. Underbart! Det verkar som att den blommiga soffan hittade hem till er. Fin!