söndag, november 29

10 x dagens

Dagens bak: Lussekatter. Med pärlsocker istället för russin. Jag är medveten om att det är fel, men det är mycket godare, så se ifall jag bryr mig.
Dagens fynd: Planscherna som varit spårlöst försvunna sedan flytten för två år sedan. De låg i en låda på garderoben. Jahopp? Det kunde de väl ha sagt liiiite tidigare, tycker jag.
Dagens mmm: Elden i kakelugnen.
Dagens film: Wall-e
Dagens googling: "hjälpa till nyanlända gnesta" och "röda korset gnesta". Hittade jättebra info på kommunens hemsida till slut, om att man kan bli kontaktfamilj eller språkvän eller hjälpa till på asylboendet här i närheten. Hoppas jag gör det också. Inte bara googlar.
Dagens hejdå: Det till Gustav, som åkte på jobbresa.
Dagens triumf: Fick läsa EN HEL kapitelbok (nåja, typ kapitel) för Rufus. "Legenden om Sally Jones". Det är den, och "Kurt kokar skallen" och "Sandvargen" och "Taynikma" han accepterat hittills i sitt liv. Plus alla Lasse-Maja, då förstås. Övriga tre ziljarder kapitelböcker jag försökt med har han vägrat, men skam den som...
Dagens sång: Jamen, fråga mig inte varför, men jag gått omkring och småsjungit på "I don't know how to love him" från Jesus christ superstar hela dagen.
Dagens excite: SNART BÖRJAR SISTA AVSNITTET AV BRON!!!
Dagens spinnande katt: Jag, när jag får somna bland rena lakan i ett städat hem sen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag gjorde också lussebullar med pärlsocker på igår. Där trodde jag att jag var originell! Men såååå goda de blev!

Eva

Anonym sa...

Åh, Sally Jones! Kanske det skulle fungera med Mördarens apa också, även om den är 600 sidor lång? Det är så fantastiskt roligt att läsa den boken högt.

About Alice sa...

Jag går och pratar svenska med nyanlända cirkafär en gång i månaden. Skulle gärna göra mer men hyfsat preggo och flera barn till gör att jag har lagt nivån där att det är bättre än inget.

Anonym sa...

Ah, Sandvargen. Genial! //Sara W

Vifsla sa...

Det finns fler böcker om Kurt, men det gissar jag att du vet.