torsdag, november 5

10 x dagens

Dagens Felicitystatus: Är #teamben idag. (Igår var jag #teamnoel.) Det svåra med det är ju bara att Ben inte har någon humor? Det har faktiskt Noel. Vi gillar humor, no?
Dagens sorgsna: Läste om Barbro Lindgrens Jättehemligt, Världshemligt och Bladen brinner. De var fortfarande fantastiska. Men jag blev också så jädra ledsen av dem, jag minns inte att jag blev det som barn?
Dagens googlesökning: Den när jag var tvungen att ta reda på hur Barbro Lindgrens lillebror Kjellegubben dog och gråta över det.
Dagens förtjusta pip: När jag hittade en matlåda i kylen från igår och slapp laga lunch för en åt mig själv.
Dagens suraste: Svante, när jag väckte honom i morse. "Men mamma! Du kan ju inte väcka mig nu! Jag drömmer ju att jag är med morfar! Jag lär honom göra höga ninjago spinjitsu-sparkar i luften!"
Dagens pod: Kulturens ABC. Är tre avsnitt in, och har skrattat högt flera gånger.
Dagens plötsliga rädsla: När ridläraren sa "och så släpper ni stigbyglarna och provar utan". THE HORROR! Jag älskar tydligen mina stigbyglar? Blir en skrämd hare på en halv sekund när jag inte får ha dem.
Dagens bästa: Att komma hem från stallet och hitta barnvakten med en arm om varje barn i en läsande hög i sängen, och barnen ba: Alltså, mamma, Siri är bäst! Hon har läst sexton böcker för oss! Och hon lät oss få extra speltid efter middagen!
Dagens ångest: "Vi har nu flera fall av magsjuka på avdelningen."
Dagens hang up: Tvätta händerna.

8 kommentarer:

Lisa sa...

Jag blev verkligen jätteledsen av Jättehemligt när jag var liten, av alla de där lite sorgliga, lite ensamma, fantastiska böckerna. Borrade sig rakt in i min lite oroliga, "men tänk om inte alla är glada hela tiden"-barnasjäl. Hoppas min lilla fortsätter att vara småkorkat glad som han är nu.

Ljufa sa...

Kul att du fortfarande rider! Vart rider du nu? På bilden såg det ut som islandshästar (älskar islandshästar!)

Låter som en superb barnvakt, håll fast vid henne!

Hanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna sa...

Sett om första avsnittet Felicity nu. Är hooked!

Noel är ju Jake! (Scandal)
Och jag såg en person med hängselbyxor..
Jag saknar hängselbyxor!
Ska titta vidare nu.
Tror helgen är räddad :o)

Amanda sa...

Att rida utan stigbyglar är ju så himla bra! :) Men kan hålla med om att det är lite läskigt om man inte är van.

Anonym sa...

Har också tänkt på det där med böcker man läste som barn, typ "Godnatt Mr Tom" och andra gråtisar. Kommer inte ihåg att jag blev ledsen alls, folk dog och mådde risigt, jaja, så kan det va, tänkte barnjaget. Men vuxenjaget, FÖRÄLDRAJAGET vill INTE se om "Åke och hans värld", läsa om "Jättehemligt" eller "Godnatt Mr Tom" för då kommer jag drunkna i tårar. Kan knappt tänka på det. Ändå rätt bra. Att barn liksom inte berörs på samma sätt. (Trots att jag var en ganska ledsen grunnare som barn)
Ågren kan vi vuxna stå för.

LisaM sa...

Har just läst färdigt "Det är så logiskt alla fattar utom du", "Allt jag säger är sant" och " Vi måste sluta ses på det här sättet". Igenkänningen! Kände mig som ungdom igen. Grät lite. Kunde inte sluta läsa. Underbara böcker! Längtar tills de får in "Djupa ro" på mitt närmaste bibliotek.

Vifsla sa...

Kulturens ABC är banne mej min älsklingspodd alla kategorier, de bästa avsnitten är T, E, B, Maktavsnittet & X. Fast jag älskar alla avsnitt!