lördag, oktober 3

Fixar-Ninjan fixar allt - nu även i elbranschen

(Pappa! Jag vill att du håller i huvudet att vi alla mår bra, och att inget har börjat brinna när du läser detta inlägg. Ingen har heller fått någon stöt. Allt är lugnt.)

Igår kväll började det plötsligt lukta piptobak (?) och el (?) inne på mitt kontor på övervåningen i huset, och hur jag än letade och sniffade så kunde jag inte för mitt liv förstå vad det var som luktade. Så jag drog ur alla sladdar till all elektronik, stängde dörren till kontoret, och hoppades på det bästa. Det hjälpte inte. Ikväll luktade det ännu värre, och jag sniffade mig fram till att lukten kom från väggen mellan mitt kontor och - wait for it - elcentralen med alla propparna på andra sidan väggen. Det kändes ju... spännande. Speciellt eftersom jag är hemma själv med barnen hela veckan och inte har någon vuxen att freaka ur inför. Det är rätt läskigt när det luktar el (?) och typ... rök (?) i väggen i ett gammalt trähus?

Aaaa, så jag skruvade loss den tunna träskivan som döljer alla kablar och kopplingar (all el leds liksom från elcentralen genom väggen in till mitt kontor, och sedan vidare ner i golvet och ut i huset) och lyste med ficklampa på alla tusen sladdar och hittade en koppling där bakom som FREAKING GLÖDDE OCH HADE PLAST RUNT SIG SOM BUBBLADE OCH RÖK OCH LUKTADE SOM HELVETE?!?

Aaaa, så jag kopplade ur den proppen lite snabbt.

Nu är allt lugnt.

(Förutom att vi inte kan köra diskmaskinen då, men det känns ju som en bagatell i sammanhanget.)

Den här Fixar-Ninjan ringer en elektriker imorgon?

Yes, she does.

4 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Men FY vad obehagligt! Själv ringde jag just och bölade i luren till Slaktar'n eftersom en kontakt typ kortslöt när jag drog ur dammsugaren. Det smällde till och blixtrade snabbt och luktade illa. SJUKT läskigt. Och jag är lite allmänt skör just nu, så inte mycket fixar-ninja över mig inte, mest bara tjut och tårar. He he.

Susanne sa...

Men shit! Vilken TUR att du kollade.

Johanna sa...

Whaat, vilken tur att du kollade!! Fixar-ninja indeed.

Anonym sa...

Rådigt!