tisdag, oktober 27

Femton år senare

Annan sak som hänt: Jag ser om Felicity. Eller ja, ser om och ser om, det visade sig ju ganska snabbt när jag började kolla att jag faktiskt inte följde den speciellt slaviskt när det begav sig, jag mest kollade något avsnitt då och då, och alla andra jag kände följde den slaviskt. Nu fattar jag inte varför jag inte glodde ögonen ur mig redan då. Serien är (fortfarande) skitbra.

(Också helt jädra förbluffande hur många stickade tröjor en person kan äga?)

Det nästan roligaste med att se om Felicity är att jag ungefär var tredje avsnitt får (eller ja, "får" är väl kanske att ta i, jag gör det i alla fall) mejltrakassera Johanna och skriva saker i stil med: "Nu har jag sett sju avsnitt. Är vi verkligen säkra på att vi är #teamben?" eller "HAHAHA, nu sa Meghan typ 'Living with Felicity is like living with a TV that always shows Little house on the prairie. Only with more sweathers.' Vi älskar Meghan lite, va?" eller "OMG, nu sa Sean att Ben och Felicity inte passar ihop för att Felicity är helt seriös och liksom tänker på saker, och Ben är bara en idiot och då bara log Ben sitt Ben-leende och sa: 'Give me a break. I like her. We idiots like Felicity.' NAAAAW!!! Jag är #teamben nu." Och så svarar Johanna med vändande post och KOMMER IHÅG DETALJER, fast det var femton år sen hon såg serien?!? Otroligt fascinerande.

Aja, nu har i alla fall Ben precis blivit skraj för att han tror att Felicity kanske ÄLSKAR honom, så nervigt, måste se hur det går, vill helst inte bli besviken här. KÄMPA, BEN!

14 kommentarer:

Mela sa...

Men var kan man se den? 😊

Katta Kvack sa...

Åh. Felicity. Gillade den. Mer eller mindre. Fast de sista avsnitten... nu ska jag ju inte spoila om du inte minns dem, men om man säger så här: de sista avsnitten är inte seriens bästa. Nej.

Lisa sa...

Det är rätt knivigt, Mela! Hur sugen är du? Det finns en del olagliga sätt (exempelvis: ladda ner den). Eller så kan man googla "felicity dvd" och hitta dvd-boxar på ebay. Något annat sätt har jag inte hittat.

Amelie sa...

Åh, jag kollar också på Felicity nu! Mest för att jag var lite för liten när det väl gick (hmpf.) och nu är jag HELT FAST. Hittills tycker jag att det är som en kombination av Gilmore Girls och My So Called Life fast på college. Dvs skitbra.

Nu blev jag sugen på att s eom de andra två också. Damn.

Lisa sa...

#teamnoel
Kan vi vara vänner ändå?

Lisa sa...

Lätt, Lisa, för jag är som en vindflöjel, exakt som Felicity själv. Är #teamnoel varannan dag ungefär. Så gullig. (OCH SNÄLL!!!)

Emma Wass sa...

Ha! Jag hatade Ben och hans löjliga leende och viskande röst. Ärligt talat blev jag ganska trött på Felicia och hennes velande efter ett tag också.

Emma Wass sa...

Ha! Jag hatade Ben och hans löjliga leende och viskande röst. Ärligt talat blev jag ganska trött på Felicia och hennes velande efter ett tag också.

Kristin sa...

#teamnoel all the way!

Anonym sa...

Alltid Ben. Alltid! ❤️

uppochhoppa sa...

Dear Sally! Vi hade Felicitykvällar med scones och te och alla tjejerna på skidgymnasiet vallfärdade hem till oss uppe på berget för vi hade tv 3 för det hade min sambo jenkas (jennie) pappa som var tv/radiohandlare fixat! Åh. Ben. Noel. Meghan. Dean and Deluca!!!

Magdalena sa...

Alltså, you got me hooked igen! Sträcktittar! Skäms, rodnar, pirrar, skrattar, gråter...känslospannet är enormt. Kommer faktist inte ihåg att det var så roligt som jag upplever att det är nu :D #TeamBen #JavierROCKS

Sofia sa...

Lite meckigt men finns upplagt på youtube, vet inte om fullständiga säsonger dock.. Men håller def för lite slökollande!������

Erika sa...

Köpte med mig en Dean & Deluca-mugg från NY pga Felicity typ 15 år tidigare. #teamben - alla dar i veckan!