tisdag, september 15

Nån himla rubrik

Jag gav just bort en eltandborste till mitt yngsta barn och han blev så glad att han skrek rakt ut. Och strax därefter fick hans storebror en livskris för att brorsans eltandborste var bättre än hans på något vis (oklart vilket). Alltså jag vet inte? Barn är så konstiga ibland.

Själv önskar jag mig nybakta kardemummabullar.

Och så är jag helt orimligt exalterad över att ha beställt en höstjacka till mig själv från den här begåvade människan, och på så vis kommit runt hela "allt är sytt i bangladesh av arbetare som inte tjänar några pengar" OCH "tygproduktionen är säkert också helt förkastlig"-grejen. HERREGUD, så färgglad jag kommer bli!!! (De dagar jag inte använder mina enfärgade tråkjackor som jag redan äger, då.) Kan knappt vänta.

I övrigt vet jag inte om det har hänt så mycket?

Jag har ätit potatismos.

Jag älskar potatismos.

Jag har potatis, smör, tjock mjölk, salt och vitpeppar i, och det har jag haft sedan pappa lärde mig att det var så det skulle vara någon gång i begynnelsen, och det funkar fortfarande.

Nu ska jag se på teve.

3 kommentarer:

tankarochvardagslunk sa...

Åh, jag har också precis beställt en jacka av henne, hon håller på och pysslar med färgerna i detta nu! Jag är väldigt spänd på hur det kommer bli.

Hanna sa...

Tack för tips om jacka! Men framför allt tack för världens bästa kokbok! Allt som vi lagat hittills har ta mig tusen varit så sjukt gott, och enkelt! Har just lunchrast och gottar mig lunchlådan bestående av Pasta med broccolipesto! Längtar till Ännu mera vego! Ha en fin dag!

/carina sa...

Ja, vitpeppar ska det vara i potatismos! I Tyskland, där jag bor, brukar det vara muskot istället. Det är okej, men en heeeelt annan maträtt än den jag vill ha när jag är sugen på potatismos.