söndag, september 13

Ett bröllop i tio punkter

- Brudparet kom med båt över Vinterviken, och blev vigda på bryggan. Det var fint.
- De höll långa, sjukt fina tal till varandra också. Hade aldrig pallat, jag fulgrät bara av att lyssna.
- Jag fick sitta bredvid Kulturministern vid middagen.
- Vi har en mycket rolig Kulturminister i det här landet. Jag är speciellt nöjd med att hon gav mig en high five en gång när hon tyckte att jag var rolig.
- Maten på Winterviken var väldigt god, jag fantiserade om att slicka tallriken, men gjorde't inte.
- Det är kul att dansa.
- Och skriksjunga med till Common People.
- Och köra lufttrumsolo till Lili & Susie.
- Men man blir ju också helt sinnessjukt trött av'ett?
- Och sugen på ostbågar.

Bonus! Köpte ett smycke. Det var stort och guldigt och billigt och pråligt och jag kände mig snygg, det var kul.

Inga kommentarer: