tisdag, september 1

Detta har hänt

- Min syster har börjat vidareutbilda sig till barnsjuksköterska på distans, och ibland måste hon vara i Huddinge och gå på föreläsningar och - wait for it - SOVA ÖVER HOS MIG!!! Älskar detta så hett och innerligt att jag nästan gråter när jag tänker på't. Hoppas hon sköter studierna asdåligt, så utbildningen tar tio år att genomföra.

- Pappa har varit JÄTTEROLIG och frågat "Nå, har ni hittat något gemensamt ni kan prata om än då?" en dryg timme efter ovan nämnda syster anlänt till Gnesta i söndags. Vi tystnade i svadan i kanske en halv sekund för att skratta gällt åt detta, sedan babblade vi vidare.

- Jag har gjort en boktrailer till Djupa Ro. Det tog två arbetsdagar. Den blev en minut lång. Jag är inte så snabb när det kommer till boktrailers? Men den blev rätt fin, och snart får ni se. Gud, jag fattar att ni sitter som på NÅLAR.

- Det har varit höstpremiär för var-är-alla-regnbyxor-och-regnjackor-och-stövlar-relaterade konflikter i vår hall i arla morgonstund. Jag kan inte påstå att jag älskade det.

- Jag har gjort upp kvällsplaner. De innefattar Johanna, bio, och Amy Winehouse.

- Min bok har kommit från tryck.

Eller jaha, nähä, det där sista hände bara inne i mitt huvud? Fine. FINE! Tänk inte på mig, tryckeriet, jag klarar mig, det är lugnt.

*välter brevlådan*

2 kommentarer:

Nina sa...

Det är inte brevlådans fel...

Emelie sa...

Haha, jag funderar på att läsa till sjuksköterska på distans och då i Stockholm så att jag kan få hälsa på min syster några gånger per termin. Fina grejer, de där systrarna.