torsdag, september 17

Bloggbusiness

Häromdagen fick jag en bloggkommentar som var så här: "Får jag fråga hur det kommer sig att din blogg inte plockats upp av Mama, Amelia etc. Den är så himla bra! Jag får för mig att du måste ha tackat nej. Kan du skriva ett inlägg kring hur du tänker?"

Och som av en händelse hade jag precis samma dag suttit och förklarat exakt det i en podintervju med La Linda från Better Bloggers. Åh, så jädra rolig intervju! Så här: Better Bloggers har en pod som heter Bloggbusiness där olika bloggare blir intervjuade. I mitt fall kom intervjun att handla om vad bloggen har betytt för mig som författare, hur jag använder bloggen som ventil när jag kör fast i bokskrivandet, varför jag inte har några annonser i bloggen, eller bloggar på någon portal. Och om skrivande generellt, min nya bok, och hur det funkar att jobba som författare.

Jag hade väldigt, väldigt kul under inspelningen. Här kan man lyssna!

9 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Jag tycker att det är SÅ SKÖNT att du ligger kvar som egen blogg. Jag har fått erbjudanden vid olika tillfällen (på den tiden jag inte var så sporadisk i mitt bloggande), men det tillkommer ju en liten stressfaktor när man bloggar på portal, vilket tar bort lite av myset jag har kring bloggandet. Ska lyssna på le podd!

AnnaWK sa...

Alltså Lisa, jag har läst din blogg slaviskt sedan innan Svante kom på tal. Jag pratar om dig och din familj som om jag känner er (undviker att låta som en stalker) med familjen, vänner och bekanta. Och trots att jag läst om det mesta som togs upp i podden är det ändå väldigt trevligt att höra dig prata om ditt och datt såhär.

Eddie och napparna ligger som en stark kandidat på önskelistan till min dotter som fyller tre om några veckor (från min sida alltså, hon har ingen önskan om vare sig boken eller att bli av med sina nappar). Fast böcker gillar hon.

Ville mest bara säga hej *vinkar*

Lisa sa...

Hej hej, Anna, vad gullig du är!

*vinkar tillbaka*

Och hej hej Katta också, ELLER HUR, jag tycker också det är skönt :)

Amelie sa...

Åh, vilken superbra pluggpaus det här var! Blev jättepeppad på att fortsätta skriva av allt du sa :) Plus att jag också vill gå en sån där skrivkurs med dig! Jag kanske kan göra en Drew Barrymore i Never Been Kissed och låtsas vara en högstadieelev några veckor, ska bara hitta min vita blus med fluffig fjäderkrage först...

Nina sa...

Underbar intervju, Lisa.

La Linda / Better Bloggers sa...

Det var så himla kul att träffa dig, du är en liten diamant! :)

Anna Maja sa...

Så himla roligt och inspirerande att höra. Har följt dig sen du var gravid med Rufus tror jag och i likhet med en person ovan så känns det verkligen som om jag känner dig. Min familj vet på en gång vem jag menar när jag ska berätta om något som Onekligen har skrivit, ungefär som om det handlar om en av mina vänner. ;)
I ungdomen (yngre ungdomen kanske jag borde säga, är ju trots allt bara 25) bloggade jag mer eller mindre på olika ställen men sen rann det ut i sanden. Blev himla peppad på att börja igen av att höra det här.

Kajsa Hallberg Adu sa...

Ska lyssna, tack! :)

lisakristin sa...

Bra intervju, inspirerande!